درمان آلزایمر و سرطان با داروی مشترک امکان‌پذیر است؟

پزشکان امیدوارند که بزودی درمان سرطان و آلزایمر با داروهای مشترکی امکان‌پذیر شود.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا، هم‌اکنون درمان بیماری آلزایمر روند کاملا مبهمی دارد اما با این حال بررسی‌های جدید حاکی از آن است که احتمالا داروهای سرطان می‌توانند راهکاری برای درمان آلزایمر نیز باشند. بالا رفتن سن، فاکتور مشترکی بین بیماری آلزایمر و سرطان است.

با بالا رفتن سن تغییرات زیست شناختی به وجود می‌آید که افراد را در برابر ابتلا به آلزایمر و سرطان آسیب‌پذیر می‌سازد. این امید وجود دارد که با درک بهتر زیست‌شناسی افزایش سن، داروهایی موثر برای درمان بیماری آلزایمر تولید شود.

محققان براساس بررسی‌های جدید متذکر شدند که می‌توان از داروهای سرطان برای درمان آلزایمر نیز استفاده کرد.

همچنین براساس بررسی‌های انجام شده این نتیجه به دست آمده که مبتلایان به سرطان (به واسطه مصرف دارو) کمتر احتمال دارد دچار بیماری آلزایمر شوند. همچنین "نیلوتینیب" که برای درمان سرطان خون مورد استفاده است به نظر از خواص درمانی برای مقابله با آلزایمر نیز برخوردار است.

به گزارش ساینس ورلد ریپورت، پزشکان و متخصصان مغز و اعصاب هم‌اکنون به دنبال آن هستند دریابند که آیا این دارو می‌تواند پروتئین‌های مرتبط با بروز آلزایمر را نیز از بین ببرد. در صورتی که این ارتباط پس از انجام بررسی های بیشتر تایید شود، تحول بزرگی در زمینه درمان آلزایمر رخ خواهد داد.

20106

کد خبر: 660881

وب گردی

وب گردی