نامزدهای بخش داستان و شعر جشنواره مطبوعات کودک معرفی شدند

نامزدهای دو بخش «داستان» و «شعر» دوازدهمین جشنواره مطبوعات کودک و نوجوان کانون از سوی هیأت داوران معرفی شدند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، از میان ۱۴۵۸ عنوان اثر در بخش داستان کودک و خردسال که مورد ارزیابی هیأت داوران این جشنواره قرار گرفت، افسانه موسوی‌گرمارودی با اثر «آقای پلنگ و آقای آدم» از نشریه رشد نوآموز، شکوه قاسم‌نیا با اثر «دریا و دنیا» از نشریه رشد کودک، مهدی میرکیایی با اثر «رودخانه پاک است؟» از نشریه رشد دانش‌آموز و مسلم ناصری با اثر «مجموعه دوست خوب خدا» از نشریه ملیکا به عنوان نامزد دریافت جایزه شناخته شدند.

همچنین هیأت داوران بخش‌ داستان نوجوان ۵۲۵ عنوان اثر را مورد بررسی قرار دادند و مژگان بابامرندی با اثر «خدا این فرمان را بچرخاند» از نشریه کیهان بچه‌ها، فرهاد حسن‌زاده با اثر «ساعت عقرب» از نشریه رشد نوجوان و جعفر توزنده‌جانی با اثر «سایه خونه آشام» از نشریه دوچرخه نامزد دریافت جایزه شدند.

در عین حال در بخش شعر کودک و خردسال ۱۱۹۸ عنوان اثر داوری شد طیبه شامانی با اثر «قچ قِچ «از نشریه کیهان بچه‌ها (شاپرک)، مریم هاشم‌پور با اثر «یک کوه بستنی» از نشریه سروش کودکان، مریم زرنشان با اثر «سفره‌ی گنجشک» از سروش خردسالان، جعفر ابراهیمی (شاهد) با اثر «کلاغ برفی» و شکوه قاسم‌نیا با اثر «اسم من» هر دو از نشریه رشد کودک به عنوان نامزد انتخاب شدند.

بر همین اساس، هیأت داوران بخش شعر نوجوان ۷۲۰ عنوان اثر را بازبینی کردند و مریم رزاقی با اثر «دلخوشی» از نشریه دوچرخه، اسماعیل الله‌دادی با اثر «از تو گفت» از نشریه رشد نوجوان و سیدسعید هاشمی با اثر «کبوتر می‌شناسد عطر و بو را» از نشریه سلام بچه‌ها را نامزد دریافت جایزه اعلام کردند.

آثار این جشنواره در ۱۰ بخش «تیتر و خبر»، «سرمقاله، مقاله و یادداشت»، «گفت‌وگو»، «گزارش»، «داستان»، «شعر»، «عکس»، «گرافیک مطبوعاتی»، «آثار مخاطبان» و «انتخاب نشریه برتر از نگاه مخاطبان» مورد بررسی هیأت داوران قرار گرفت.

این آثار در سال‌های ۱۳۹۲ و ۱۳۹۳ در مطبوعات کودک و نوجوان کشور منتشر شده است.

برگزیدگان دوازدهمین جشنواره مطبوعات کودک و نوجوان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در مراسمی روز ۲۸ تیر در تهران جوایز خود را دریافت می‌کنند.

505502

کد خبر: 660898

وب گردی

وب گردی