تغییر جهت حرکت در 6 خیابان پایتخت لغو خواهد شد

رییس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از مخالفت پلیس با تغییر جهت در تعدادی از خیابان‌های منطقه 12 و بازگشت جهت حرکت در این خیابان‌ها به حالت اولیه خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا، سرهنگ مراد مرادی در این باره گفت: چندی پیش با پیشنهاد شهرداری منطقه 12 موضوع تغییر جهت در تعدادی از خیابان‌های این منطقه مورد بررسی قرار گرفته و سرانجام از روز پنجشنبه این طرح به شکلی آزمایشی اجرا شد و براین اساس تغییر جهت خودروها در خیابان‌های مجاهدین اسلام، مشکی، قائم، آجان‌لو، ابن‌سینا و ناطقی کلید خورد.

او با بیان پلیس راهور در طول اجرای آزمایشی این طرح همکاری لازم را با عوامل شهرداری داشت، افزود: اما پس از اجرای آزمایشی آن و بررسی نقاط قوت و ضعف، مشخص شد که این طرح کارایی لازم را ندارد و نقاط ضعفش بیشتر از نقاط قوت آن است.

رییس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با بیان اینکه از صبح امروز تغییر جهت در حرکت در خیابان‌های مذکور لغو و به حالت اولیه بازگشته است، درباره چرایی مخالفت پلیس و عدم اجرای این طرح به شکل دائمی به ایسنا گفت: یکی از مشکلات ایجاد شده در پی اجرای این طرح نامناسب بودن بار ترافیکی ورودی به معابر بود به طوری که بار ترافیکی از یک خیابان درجه 2 اصلی با عرض زیاد به خیابانی فرعی با عرض کم وار د می‌شود که همین موضوع مشکلات ترافیکی را برای شهروندان ایجاد کرده بود.

به گفته مرادی، علاوه بر نامناسب بودن ظرفیت بار ترافیکی ورودی به معابر، مشکل دیگر، ایجاد مزاحمت برای شهروندان بودن که این شرایط به خصوص در ساعات پایانی طرح زوج و فرد و طرح ترافیک و افزایش حجم سفر در مناطق مرکزی و محدوده بازار مشکلاتی را برای ساکنان ایجاد می‌کرد.

رییس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ گفت: از صبح امروز تردد در این خیابان‌ها به حالت اولیه بازگشته است.

20106

کد خبر: 660918

وب گردی

وب گردی