نصب بیلبوردهای شهروند قانونمدار در 400 نقطه از تهران

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با اشاره به اجرای کمپین شهروند قانونمدار گفت: پلیس در کنار اقدامات فرهنگی، اقدامات سلبی را نیز با متخلفان انجام می‌دهد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا سردار سیدتیمور حسینی در حاشیه جلسه مشترک با مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران با اشاره به ایجاد کمپین شهروند قانونمدار گفت: چند سالیست که میان پلیس راهنمایی و رانندگی و سازمان زیباسازی شهر تهران فعالیت‌ها و همکاری‌های مشترکی انجام می‌شود، اما به منظور منسجم کردن و همچنین بالا بردن اثربخشی این تبلیغات تصمیم بر این شد تا اقدامات فرهنگی در قالب کمپین شهروند قانونمدار انجام شود.

او با بیان اینکه برای اجرای این کمپین از کارشناسان و متخصصان حوزه گرافیک و نقاشی استفاده شد، گفت: پلیس راهور با آنالیز بیشترین علل وقوع تصادفات و همچنین بیشترین تخلفات رانندگی در تهران، پیام‌هایی را در اختیار کارشناسان قرار داده و آنان با استفاده از مهارت خود، اقدام به طراحی گرافیکی و همچنین نوشتاری برای این پیام‌ها کردند.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با بیان اینکه از میان طرح‌های ارائه شده حدود 100 اثر پذیرفته و در نقاط مختلف پایتخت بر روی بیلبوردها نصب شد، اظهار کرد: این طرح به مدت 10 روز در تهران ادامه خواهد داشت. البته این کمپین یک کمپین دائمی است و بسیاری از فعالان فضای مجازی و شهروندان با کلید واژه #شهروند_ قانونمدار مفاهیم ترافیکی را با یکدیگر به اشتراک می‌گذارند.

حسینی در پاسخ به این سوال که آیا اجرای این کمپین به منزله فرهنگسازی برای طرح ویژه ترافیکی در پایتخت است، اظهار کرد: اجرای کمپین شهروند قانونمدار در کنار اقدامات سلبی و ایجابی پلیس است و گرچه این اقدام یک اقدام برای فرهنگ‌سازی محسوب می‌شود اما مقدمه‌ای برای اجرای یک طرح ترافیکی جدید در پایتخت نیست.

او افزود: همکاران من در پلیس راهور همچون سنوات ماه‌های قبل با تخلفات برخورد می‌کنند و طرحی هم که اخیرا اجرای آن تشدید شده، برخورد با خودروهای فاقد معاینه فنی که هم‌اکنون در تهران اجرا می‌شود.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ درباره اینکه آیا اجرای این طرح مراحل دیگری نیز دارد یا خیر، گفت: درباره فازهای بعدی این کمپین تاکنون تصمیمی اتخاذ نشده اما مسلما همکاری پلیس و سازمان زیباسازی در فرهنگسازی ترافیکی مقطعی نخواهد بود.

نصب بیلبوردهای ترافیکی در 400 نقطه از تهران

عیسی علیزاده مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران نیز در پایان این دیدار به ایسنا گفت: معاونت حمل و نقل شهرداری تهران یکسری اقدامات همچون کمپین خط سفید را به منظور فرهنگسازی در حوزه ترافیکی اجرا کرد. کمپین شهروندقانونمدار نیز در همین راستا اجرا می‌شود و از پیش از آغاز ماه مبارک رمضان تصمیم‌گیری درباره آن انجام شده بود.

او با بیان اینکه سازمان زیباسازی اطلاعات اولیه درخصوص شایع‌ترین تخلفات ترافیکی و علل حوادث رانندگی را از پلیس راهور گرفته است، گفت: با اخذ این اطلاعات با استفاده از بانک اطلاعاتی هنرمندان در سازمان زیباسازی از کارشناسان و اساتید حوزه نقاشی و گرافیک دعوت شده تا در کارگاهی با حضور چهار تن از داوران که از اساتید به نام این حوزه هستند، طرح‌های خود را ارایه کردند.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران با بیان اینکه این طرح‌ها در نهایت به این سازمان ارائه شد و از میان آنها 100 طرح انتخاب شد، گفت: 100 طرح انتخاب شده در 400 نقطه از تهران را بر روی بیلبوردها، پورتابل‌ها و... نصب شده است.

علیزاده درباره اینکه آیا زمان 10 روز برای نصب این بیلبوردها کافی است، گفت: شهرداری از ابتدای سال کمپین‌های مختلف‌های را برای بیلبوردها ایجاد کرده است. طرحی که از نگارخانه‌ای به وسعت یک شهر آغاز شده و پس از آن به حقوق بشر آمریکایی و اکنون نیز به کمپین شهروند قانونمدار رسیده است و کمپین‌ها و طرح‌های بعدی نیز در سازمان زیباسازی به تصویب رسیده که در موعد مقرر نیز از آن رونمایی می‌شود بنابراین با توجه به اینکه هدف از این اقدام یادآوری قوانین ترافیکی و فرهنگ رانندگی است فکر می‌کنم 10 روز زمان کافی برای تاثیرگذاری این کمپین باشد.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران درباره انتقاد برخی از هنرمندان مبنی بر اینکه برخی از طرح‌های مذکور مشابه خارجی دارند، به ایسنا گفت: باید بگویم هر طرحی را که شهرداری برای نمایش انتخاب می‌کند، پیش‌تر حق مولف از سوی خالق اثر خریداری می‌شود اما درباره این طرح نیز احتمال اینکه طرح‌ها کپی شده یا مشابه طرح‌های خارجی باشد، بسیار کم است چراکه طرح‌ها در کارگاه و با حضور داوران و اساتید طراحی شده است.

105105

کد خبر: 661022

وب گردی

وب گردی