تهران- ایسکانیوز: سومین شماره از دوره جدید ماهنامه "سرآمد" ویژه شهریورماه، منتشر شد.


به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، شماره سوم دوره جدید ماهنامه خبری، علمی، آموزشی، تحلیلی بنیاد ملی نخبگان؛ "سرآمد" با آثار و گفتاری از علی اکبر موسوی موحدی، سعید سهرابپور، آریا الستی، رضا امیرخانی، سیدحسام الدین سراج، حجت الاسلام حبیب الله فرحزادی و... منتشر شد.


در این شماره که با طرح جلدی مرتبط با گفت وگوی رضا امیرخانی درباره نخبه ها و استعدادهای برتر زیر عنوان "نفت، جهل، تن پروری" چاپ شده است، پرونده ویژه ای با موضوع آلودگی زمین و آثاری از احمد جنیدی، سعید طهماسبیان، حسن اصیلیان، حسین احمدی نیاز و مریم ارباب زاده می خوانیم.
گفت وگو با دکتر علی اکبر موسوی موحدی چهره ماندگار بیوشیمی ایران و برنده جایزه علامه طباطبایی نیز از گفت وگوهای ویژه شماره سوم سرآمد است. موسوی موحدی در بخشی از این گفت و گو می گوید: "قدرت کشور، امنیت ملی کشور، قدرت نظامی، اقتصادی و... به دانش نیاز دارند. لذا علم و دانش یک پارامتر محکم اجتماعی است. منشاء آن نیروی انسانی دانشمند، استاد و پژوهشگر و دانشجو است و باید به آنها تعلیم داد تا درخدمت جامعه باشند." گفت وگو با سیدحسام الدین سراج خواننده موسیقی سنتی درباره ارتباط معماری و موسیقی و گفت وگو با الشن مرادی دانشجوی دانشگاه صنعتی تگزاس درباره شطرنج و نخبگی از دیگر گفت وگوهای ویژه ماهنامه سرآمد 3 محسوب می شود.


گزارشی درباره مدرسه علوی، طرح شهاب، نشست تخصصی نسبت هنر، صنعت و سینما با حضور دکتر ستاری، درباره خانه خورشیدی میگون و... از دیگر مطالبی است که در این شماره سرآمد، گنجانده شده است.


دکتر سعید سهراب پور قائم مقام بنیاد ملی نخبگان هم در یادداشتی با عنوان "خیلی دور خیلی نزدیک" به ضرورت برقراری ارتباط با نخبگان ایرانی مقیم خارج پرداخته و در آغاز آن آورده است: "فعالیت اصلی بخش بین الملل بنیاد ملی نخبگان با هدف شناسایی و برقراری ارتباط با نخبگان ایرانی مقیم خارج از کشور ضروری است و به همین جهت با آمدن دکتر ستاری بخش بین المللی بنیاد تشکیل شد. ما باید برای بازگشت این افراد به کشور ایجاد جاذبه کنیم."


یادداشت سردبیر هم به قلم پرویز کرمی به بهانه کسب جایزه فیلدز توسط پروفسور مریم میرزاخانی منتشر شده است. در بخشی از این یادداشت که با عنوان "شریک علم جهانی" آمده است، می خوانیم: "آشکار است که باید از نقش مصرف کنندگی فاصله بگیریم و در تولید علم و فناوری، خود راسا شریک تجربه های جهانی شویم. خبرهای خوش موفقیت دانشمندان ایرانی در عرصه های علمی و دانشگاهی این نوید را می دهد که ما به همان مرتبه و منزلتی باز می گردیم که شایسته و لایق اسم ایران و ایرانی است. باید دوباره به همان روزهای زرینی بازگردیم که چرخ های علم در جهان، با حضور ایرانی ها تندتر و قدرتمندتر به گردش درآید و تولید علم با حضور دانشمندان ایرانی و دانشمندان سایر کشورهای اسلامی رونقی روزافزون گیرد."


سرآمد سوم در 132 صفحه و با قیمت 5000 تومان، به صاحب امتیازی بنیاد ملی نخبگان، مدیرمسوولی دکتر سورنا ستاری و سردبیری پرویز کرمی منتشر شده است.

کد خبر: 66105

وب گردی

وب گردی