نجفی خوشرودی:برجام حاصل اراده جمعی نظام و تحت نظارت رهبری است/ امروز وقت استفاده حداکثری از محصول برجام برای رونق اقتصادی است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس می گوید: وقت آن فرا رسیده که پس از یک سال از امضای برجام، از محصول آن در رونق دادن به وضعیت اقتصادی کشور استفاده کنیم.

علی نجفی خوشرودی در گفت و گو با ایسکانیوز با اشاره به گزارش دوم وزارت خارجه از روند اجرای برجام تا 26 تیرماه سال جاری خاطرنشان کرد: بر اساس چارچوبی که پیش بینی شده قرار است که روند اجرای برجام هر از چند گاهی به مجلس گزارش شود، بنابراین بزودی این گزارش به مجلس ارائه خواهد شد و ما در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی این مسئله را بررسی خواهیم کرد.

وی افزود: اطمینان داریم که همکاران ما در وزارت خارجه و تیم مذاکره کننده هسته ای با نهایت دقت همچنانکه در طول مذاکرات برای نیل به توافق اهتمام جدی داشتند، در روند اجرای آن نیز با توجه به بدعهدی‌‌هایی که بعضا طرف های خارجی ممکن است انجام دهند، برجام را به صورت جدی رصد می کنند و گزارش آن را به نمایندگان مجلس در موعد مقرر ارائه خواهند داد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس دهم در پاسخ به این سئوال که پس از این گزارش، یک گزارش نیز باید کمیسیون امنیت ملی از روند اجرای برجام به نمایندگان بدهد و با توجه به اینکه بعضی از اعضای کمیسیون از مخالفان برجام بوده اند، آیا این موضوع می تواند روی گزارشی که از کمیسیون خارج می شود، تاثیرگذار باشد و این افراد روی آن اعمال نظر سیاسی داشته باشند؟ تاکید کرد:خوشبختانه مجلس شورای اسلامی و همه کمیسیون ها و ساختارهای آن دموکراتیک است و ترکیب متنوعی دارد بنابراین در آنجا در چارچوب منافع و امنیت ملی بحث می شود و نهایتا اگر نیاز به رای گیری باشد، رای گیری می شود و بر اساس یک ساختار کاملا دموکراتیک این کار انجام خواهد شد.

سفیر سابق ایران در قرقیزستان تصریح کرد: با توجه به اینکه برجام حاصل اراده جمعی نظام جمهوری اسلامی و تحت نظارت مقام معظم رهبری است به نظر می رسد که در این مقطع باید به آن به عنوان یک دستاورد و حاصلی که الان وجود دارد، نگاه کنیم و در روند اجرا و بهره برداری از این فرصت در راستای تامین منافع کشور به ویژه منافع و دستاوردهای اقتصادی تلاش کنیم.

وی در پایان تاکید کرد: به هرحال، برجام تمام شد و توافق انجام شده است و در حال حاضر هنر ما در جمهوری اسلامی باید این باشد که حداکثر استفاده از این محصولی که الان وجود دارد داشته باشیم.

گفتنی است؛ سید حسین نقوی حسینی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی 26 تیرماه را موعد تحویل گزارش دوم وزارت امور خارجه در مورد برجام به این کمیسیون اعلام کرده و گفته است: این روز همچنین موعد تحویل گزارش نخست کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی به هیات رییسه مجلس خواهد بود.بر اساس قانون اقدام متناسب و متقابل دولت جمهوری اسلامی ایران در اجرای برجام، وزارت امور خارجه هر سه ماه یک بار باید گزارش خود درباره نحوه اجرای برجام را به این کمیسیون ارائه دهد و کمیسیون امنیت ملی نیز موظف است هر 6 ماه یک بار گزارش اجرای برجام را به مجلس شورای اسلامی ارائه دهد.

204/201

کد خبر: 661072

وب گردی

وب گردی