گروه موسیقی نریمان ویژه بانوان به آهنگسازی گلناز جمشیدی و علی پژوهشگر جدیدترین قطعات خود را جمعه ٢٥ تیرماه ١٣٩٥ ساعت ٢١ در سالن خلیج فارس فرهنگسرای نیاوران می نوازد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی بنیاد آفرینش های هنری نیاوران،گروه موسیقی نریمان پیش از این و در اردیبهشت ماه سال جاری در فرهنگسرای نیاوران به روی صحنه رفت و قطعات اجرا شده توسط این گروه مورد استقبال علاقمندان به موسیقی ایرانی قرار گرفت.

گلناز جمشیدی سرپرست و آهنگساز گروه با انتقاد از این موضوع که در کنسرت های بانوان، آهنگسازی کمتر مورد توجه قرار می گیرد خاطر نشان کرد:زنان در سال های اخیر نسبت به گذشته بسیار پرکار تر شده اند. نوازنده های بسیار خوبی از سوی بانوان تربیت شده اند که در نواختن ساز های مختلف تبحر پیدا کرده اند. ولی متاسفانه در زمینه آهنگسازی؛ بانوان به خود باوری لازم نرسیده اند.

وی افزود:وظیفه هنرمند در درجه اول ارائه اثری مطلوب و با کیفیت و در نهایت سوق دادن مخاطب به شنیدن موسیقی فاخر است. در اکثر کنسرت ها بانوان به منظور جلب رضایت و تن دادن به سلیقه مخاطب گاها آثاری تکراری و سطح پایینی ارائه می شود که باعث افت کیفی کار می شود و به موسیقی بانوان در بلند مدت آسیب می رساند. کنسرت باید هدفمند باشد و پیامی برای مخاطب داشته باشد.

جمشیدی همچنین انتخاب شعر مناسب و استفاده بهینه از امکانات ارکستر و نوازندگان را عللی عنوان کرد که می تواند در بالا بردن سطح کیفی کار موثر باشد.

وی در پایان صحبت هایش حضور بانوان در صحنه های بین المللی را بسیار تاثیر گذار دانست و خاطر نشان کرد:حضور بانوان در صحنه های داخلی و بین المللی موسیقی دیدگاه جهانی نسبت به ایران و زن ایرانی را بازتر می کند و در نهایت باعث بالا رفتن سطح فرهنک و نگاه هنری جامعه می شود .

قرار است گروه موسیقی نریمان در کنسرت تابستانه خود به نوازندگی گلناز جمشیدی: سنتور، مریم ملا: تنبک ، الهام کاظمی:سه تار ،مرجان راوندی:عود ، سارا هستی: کمانچه، ثمین قربانی:آواز ایرانی و تنی یعقوبیان:آواز ارمنی، قطعاتی را در دستگاه شور و آواز دشتی و نیز دستگاه همایون آواز اصفهان برای علاقمندان به موسیقی اصیل ایرانی اجرا کند.

شایان ذکر است علاقمندان جهت تهیه بلیط این کنسرت می توانند به سایت ایران کنسرت مراجعه نمایند.

508502

کد خبر: 661142

وب گردی

وب گردی