محجوب : زمینه برای استیضاح وزرا در سال پایانی دولت وجود ندارد/بی اطلاعی فراکسیون امید از استیضاح وزیر کار

دبیر کل خانه کارگر تصریح کرد: به طور کلی من با استیضاح مخالف هستم و دفاع می کنم از عملکرد ربیعی در وزارت کار و نه آقای ربیعی بلکه معتقدم زمینه لازم برای استیضاح هیچ وزیر دیگری تا پایان دولت یازدهم وجود ندارد.

استیضاح وزیری که گفته می شود تا کنون پای آن را 60 نماینده امضا کرده اند، از سوی نمایندگانی مطرح شده است که با لیست امید و با عنوان «اصلاح طلب و حامی دولت» وارد مجلس شده اند و انتظار می رود در سال پایانی دولت و در آستانه انتخابات ریاست جمهوری، وارد موضوعات چالش برانگیزی همچون استیضاح وزراء نشوند.

موضوعی که علیرضا محجوب، نماینده مردم تهران در مجلس در گفتگو با ایسکانیوز برآن تاکید کرد و گفت: اگرچه استیضاح به عنوان یکی از ابزارهای قانونی و نظارتی حق نمایندگان مجلس است اما از باب توصیه به صلاح نمی دانیم که مجلس در ماه های اول شروع به کار خود و همچنین سال پایانی دولت به این مسئله ورود کند.

وی تاکید کرد: آنچه که به نظر می رسد در حال حاضر استفاده از ابزارهای نظارتی دیگر همچون تذکر و سئوال است چراکه باید به این نکته نیز توجه داشت که از عمر این دولت کمتر از یکسال باقی مانده است و برای 10 ماه این موضوع کمتر در مجالس گذشته در این ایام مورد استفاد قرار گرفته و باید نماینده احساس مشکل بسیار حادی کند که با گفت و گو قابل حل نباشد بعد به سراغ استیضاح برود.

این عضو فراکسیون امید تاکید کرد: من تصورم این است مواردی که به عنوان دلایل استیضاح مطرح کرده اند قابل حل است و باید با وزیر بنشینند و با گفت و گو حل مشکلات را به نتیجه برسانند.

وی افزود: به نظر ما موضوعات و اشکالات را باید با گفت و گو حل و فصل کرد تا کار به استیضاح کشیده نشود.

محجوب همچنین در پاسخ به این سئوال که این موضوع آیا موضع فراکسیون امید است یا خیر؟ گفت: آقای وکیلی خودش گفته است که من برای انجام این کار با فراکسیون مشورتی نکرده ام؛بنابراین این نظر ایشان و جمعی از دوستانی است که بعضا خارج از فراکسیون امید هستند.

دبیر کل خانه کارگر تصریح کرد: به طور کلی من با استیضاح مخالف هستم و دفاع می کنم از عملکرد ربیعی در وزارت کار و نه آقای ربیعی بلکه معتقدم زمینه لازم برای استیضاح هیچ وزیر دیگری تا پایان دولت یازدهم وجود ندارد.

وکیلی البته کلید خوردن طرح استیضاح ربیعی را پیش از آغاز ماجرای فیش‌های حقوقی عنوان کرده و گفته است: هر چند که این ماجرا روند پیگیری استیضاح را تشدید کرده است.

این در حالی است که محمود صادقی،عضو هیات‌رئیسه فراکسیون امید در مجلس با تاکید بر غیرجدی بودن استیضاح وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی اعلام کرد ه است: بزرگان فراکسیون همچون آقایان عارف و تابش و دیگر اعضای هیات‌رئیسه نسبت به این مسئله اظهار بی‌اطلاعی کرد و درباره این استیضاح در فراکسیون امید هیچ بحثی انجام نشده است. وی افزود: در برخی رسانه‌ها اخباری در این رابطه دیدم که باتوجه به این‌که به هیچ‌وجه در جریان نبودم، متعجب شدم. نماینده مردم تهران در پاسخ به سوالی درباره احتمال به جریان افتادن استیضاح در ماه نخست فعالیت مجلس خاطرنشان کرد: شخصاً طرح این موضوع را در شرایط زمانی فعلی مناسبت نمی‌دانم و فکر می‌کنم طرح استیضاح در حال حاضر موضوعیت ندارد.

نماینده مردم تهران در مجلس دهم با تاکید بر موجه نبودن این مسئله گفت: البته انتقادهای به عملکرد وزارت کار وارد است که به‌عنوان مثال در جریان شلاق زدن کارگران معدن طلای آق‌دره از آقای ربیعی سوال کردم و می‌توان گفت که ضعف عملکرد وجود دارد اما قطعاً می‌توان با تعامل بیشتر این مشکلات را مرتفع کرد.

همچنین محمدرضا عارف رئیس فراکسیون امید هرگونه اقدام این فراکسیون برای استیضاح وزرا را منوط با هماهنگی با دولت اعلام کرد.عارف به ایسنا گفت: استیضاح آقای ربیعی به هیچ وجه در دستور کار فراکسیون امید نیست.وی تاکید کرد: منش و روش ما این است که برخی مشکلات را با همراهی با دولت حل و فصل کنیم.

جلال میرزایی، نماینده ایلام نیزبا گلایه از طرح مسئله استیضاح وزیر کار از سوی برخی نمایندگان تاکید کرد:مشکلی در حوزه وزارت کار وجود ندارد که برای حل آن نیازی به استیضاح وزیر باشد و به نظر می‌رسد این ها مسائل شخصی است.او با بیان اینکه نیاز است وزیر با توجه به تغییر فضای مجلس، فعالیت بیشتری داشته باشد، هشدار داد: ممکن است بعضی اصولگرایان برای ایجاد مشکل در دولت با این استیضاح همراهی کنند لذا لازم است دوستان اصلاح‌طلب به این مسئله توجه ویژه داشته باشند و وارد بازی اصولگرایان برای تضعیف دولت در سال پایانی نشوند.

204/201

کد خبر: 661497

وب گردی

وب گردی