فعال سازی کلید EPG روی کنترل تلویزیون در سراسر کشور

مردم در سراسر کشور می‌توانند با دکمه EPG کنترل تلویزیون خود، از زمان، عنوان و موضوع برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی مطلع شوند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی صداوسیما، پس از گذار از آنالوگ به دیجیتال اکنون راهنمای الکترونیک برنامه‌ها در دسترس بینندگان تلویزیون و شنوندگان رادیو در سراسر کشور قرار گرفت.

با اجرای این طرح فنی، از این پس هر شهروند ایرانی می‌تواند با استفاده از دکمه EPG روی کنترل تلویزیون، از زمان، عنوان و موضوع برنامه به صورت همزمان در کنار قاب تصویر تلویزیونی مطلع شود. این قابلیت جدید که مهندسان معاونت فنی سازمان موفق به اجرای آن شده‌اند همچنین به مخاطبان تلویزیون امکان ضبط برنامه مورد نظر را می‌دهد.

«EPG» مخفف Electronic Program Guide یا برنامه راهنمای الکترونیک است. پیش از این به صورت آزمایشی در تهران از خدمات EPG استفاده می‌شد.

نسخه اولیه این سامانه، خرداد سال ۱۳۹۴ به دست کارشناسان فناوری اطلاعات سازمان صداوسیما تولید شد و در حال حاضر در همه شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی تهران و ۲۷ مرکز استان راه‌اندازی شده است.

از ویژگی‌های این سامانه می‌توان به قابلیت توسعه و اضافه کردن موارد جدید اشاره کرد.

در حال حاضر در این سامانه تعاملی این امکان وجود دارد که مخاطبان نظرات خود را درباره برنامه‌ها به شبکه‌ها ارسال کنند. همچنین این سامانه برنامه‌های تحت موبایل نیز دارد.

508502

کد خبر: 661560

وب گردی

وب گردی