گسترش تحصیلات تکمیلی در راستای عدالت آموزشی

بعد از اعلام نتایج پذیرفته‌شدگان آزمون دکتری دانشگاه آزاد اسلامی سه واحد دانشگاهی علوم وتحقیقات، تهران مرکزی و تهران جنوب مسئولیت انجام مصاحبه با پذیرفته‌شدگان را عهده‌دار شدند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روزنامه فرهیختگان، مهرداد نوابخش، رئیس واحد تهران مرکزی در حاشیه بازدید از مراحل مصاحبه فوق که با همراهی سیدمحمد موسوی‌بجنوردی، عضو هیات‌امنای تهران مرکزی و جمعی از استادان این دانشگاه صورت گرفت در گپی صمیمی با روزنامه «فرهیختگان» به تشریح شرایط مصاحبه دوره دکتری در دانشگاه آزاد اسلامی پرداخت.

به نظر شما تمرکز دانشگاه آزاد اسلامی بر توسعه تحصیلات تکمیلی با چه هدفی در حال انجام است؟
دانشگاه آزاد اسلامی با توجه به منویات مقام معظم رهبری توسعه کمی و کیفی دانشگاه در بخش تحصیلات تکمیلی را در اولویت کاری خود قرار داده است و می‌کوشد با تمرکز بر کیفی‌سازی واقعی که تحققش مستلزم تامین زیرساخت‌هایی چون بهره‌گیری از استادان علمی مجرب، تجهیز آزمایشگاه‌ها کتابخانه‌ها و زیرساخت‌های آموزشی دیگر است همچون دیگر سال‌ها گامی موفق در عرصه تولید علمی بردارد. خوشبختانه با تمرکز دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه تحصیلات تکمیلی، زمینه ایجاد عدالت آموزشی در این بخش برای علاقه‌مندان در سراسر کشور فراهم شده است.

آیا استقبال از کنکور دکتری امسال در دانشگاه آزاد اسلامی حاصل این مهم است؟

بله، خوشبختانه امسال با توجه به استقبال خوبی که از کنکور دوره دکتری در سایه تمهیدات اندیشیده شد و از سوی سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی صورت گرفت 50 هزار داوطلب پذیرفته شده در کنکور مجوز حضور در مرحله مصاحبه تخصصی را اخذ کردند که این مسئولیت به محوریت سه واحد دانشگاه تهران مرکزی، تهران جنوب و علوم و تحقیقات در حال انجام است به‌ طوری که داوطلبان از ساعت 13 تا 18 هر روز با حضور در این دانشگاه‌ها به سوالات استادان دانشگاه پیرامون داشته‌های علمی‌شان پاسخ می‌دهند.

مصاحبه دوره دکتری در قالب چند رشته تحصیلی و با مشارکت چند نفر از استادان انجام می‌شود؟
مصاحبه تخصصی پذیرفته‌شدگان با مشارکت 800 نفر از استادان دانشگاه آزاد اسلامی و دولتی که تماما از بین استاد تمام‌ها و دانشیاران صورت می‌گیرد تخصص پذیرفته‌شدگان در پنج ملاک ارزیابی از پیش تعیین شده اعم از حوزه‌های آزمایشگاهی و پلاتیک، ‌ویژگی‌های تخصصی بیسیک و پایه، برخورداری داوطلبان از توانایی‌های تدریس، جلوه‌های تخصصی علوم تربیتی و دیدگاه‌های روان‌شناسانه طی یک‌ماه در قالب 140 رشته تحصیلی مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.سهم دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی در برگزاری مصاحبه دوره دکتری چه بوده؟

دانشگاه آزاد اسلامی تهران مرکزی با توجه به ماهیت ساختاری و علمی که از آن برخوردار است خوشبختانه بیشترین سهم را در برگزاری مصاحبه‌ها دارد و کوشیده تمام امکانات و زیرساخت‌های فیزیکی و علمی خویش را در این راستا به کار بگیرد به‌طوری که هم‌اکنون دو مجتمع دانشگاهی تهران مرکزی مجموعا به وسعت 110 هزار مترمربع پذیرای مصاحبه‌شوندگان از سراسر کشور قرار گرفته است.

20101

کد خبر: 661569

وب گردی

وب گردی