در مراسم جشن بخشش از هنرمندانی همچون رضا عطاران، مریلا زارعی، کتایون ریاحی، مهتاب کرامتی، رضا کیانیان، مهناز افضلی، بهاره رهنما، پرویز پرستویی، بهروز شعیبی، عباس رافعی، امین میری و محمدرضا هنرمند تجلیل شد.
در مراسم جشن بخشش؛ شب گذشته(17 خرداد) برگزار شد درحالی از تعدادی از هنرمندان سینما تجلیل شد که بیشتر آنها در حق قصاص تاکید داشتند اما بخشش را بهتر از انتقام می‌دانستند.

به گزارش ایسکانیوز، مریلا زارعی بازیگر سینما بعداز دریافت تندیس جشن بخشش گفت: در جامعه‌ای زندگی می‌کنیم که متاسفانه خشم در آن زیاد شده است و این خشم آنقدر افزایش پیدا کرده که ما حتی از اتفاقات و پیشامدهای کوچک به سادگی نمی‌گذریم.

وی با اشاره به اینکه برگزاری مراسم برای طلب بخشش بسیار خوب است؛ افزود: من بارها خودم را جای خانواده مقتول می‌گذارم و متوجه می‌شوم که با غم بزرگی که آنها دچارش شده‌اند قصاص حق مسلم آنهاست.

زارعی در ادامه گفت: باید قبول کنیم که برای خانواده اولیاء دم قصاص حق آنهاست اما زمانیکه آنها این حق را می‌بخشند کار بزرگی انجام داده‌اند که باید از آنها تشکر کنیم.

رضا کیانیان نیز با اشاره به اهمیت توجه به جوانان گفت: برای جلوگیری از نزاع‌های خیابانی و هر نوع درگیری که باعث قتل می‌شود باید شرایطی بوجود آوریم تا جوانانمان خشمگین نشوند.

وی در ادامه افزود: متاسفانه در سال‌های گذشته تلاش‌های بسیاری شد تا جوانان ما خشمگین شوند اما امروز که دولت تدبیر و امید مستقر شده است باید تلاش کند تا امید در کشور جاری شود.

کتایون ریاحی نیز طی سخنانی با اشاره به لزوم استقرار صلح در جهان گفت: بسیار شایسته است که امروز ما برای برقراری صلح و آشتی و همچنین برای کسانیکه برای نجات جان انسان‌ها تلاش می‌کنند؛ جشن می‌گیریم.

وی ادامه داد: من پش از این در سفر به هند پیشنهاد کردم که روز اول فروردین به عنوان روز خدا نامگذاری شود و در این روز هیچ خونی به زمین نریزد و ما شاهد جهان عاری از خشم و خشونت باشیم.

ریاحی همچنین گفت: باید امروز از خود بپرسیم که چرا جامعه ما اینقدر خشن شده است و جوانان ما خشمگین شده‌اند. برای حل این مشکل حتی اگر نیاز است که قوانین تغییر کند این اتفاق می‌تواند بیافتد زیرا قوانین برای انسان ساخته شده است و نه انسان برای قوانین.

بهاره رهنما نیز طی سخنانی با تشکر از اولیاء دم گفت: من دست همه اولیاء دم را که از حق قصاص خود گذشت می‌کنند را می‌بوسم.

وی در ادامه افزود: باید به سمتی حرکت کنیم که دیگر برای دیه بالای 150 میلیون تومان هیچ مراسمی برگزار نشود زیرا اینکار چهره خوبی ندارد.

رهنما با اشاره به لزوم توجه به حقوق کودکان گفت: باید تمامی فعالان اجتماعی و حقوقدان‌ها نگاه ویژه‌ای به کودکان و همچنین جرائمی که برای کودکان زیر 18 سال رخ می‌دهد؛ داشته باشند.

وی بخشش را بسیار مهم دانست و افزود: ما باید بخشش را از خودمان شروع کنیم.

مهتاب کرامتی نیز طی سخنانی گفت: ما و همه کسانیکه برای طلب بخشش از اولیاپئ دم تلاش می‌کنیم نیاز به دعا و مهربانی داریم.

وی ادامه داد: من به همه توصیه می‌کنم دعا کنیم ببخشیم مهربان باشیم و هرگز قضاوت نکنیم.

عادل فردوسی پور نیز گفت: خوشحالم که برنامه 90 در کنار تلاش‌های دوستانم باعث شدم تا بتوانیم رضایت خانواده‌ای را جلب کنیم.

وی با اشاره به استقبال مردم از طرح طلب بخشش در برنامه 90 گفت: من بسیار از این استقبال خوشحال شدم و بسیاری از فعالان این حوزه نیز از این استقبال خوشحال شدند و امیدوارم زمانی فرا برسد که مردم به جای آنکه بروند و مراسم اعدام را تماشا کنند به سمت تلاش برای گذشت و طلب بخشش حرکت کنند.

بهروز شعیبی کارگردان فیلم دهلیز نیز گفت: خوشحالم که بعد از ساخت و نمایش فیلم دهلیز این فیلم به بستری برای اکران‌های خیریه و جمع آوری کمک‌های مردمی تبدیل شد.

وی از مهناز افضلی، مهتاب کرامتی و سیدمحمود رضوی تشکر کرد.

در مراسم جشن بخشش که با حضور وزرای فرهنگ و ارشاد اسلامی، ورزش و جوانان برگزار شد از هنرمندانی همچون رضا عطاران، مریلا زارعی، کتایون ریاحی، مهتاب کرامتی، رضا کیانیان، مهناز افضلی، بهاره رهنما، پرویز پرستویی، بهروز شعیبی، عباس رافعی، امین میری و محمدرضا هنرمند تجلیل شد.

همچنین در بخش رسانه‌ها از زهرا علی اکبری، آرش خاموشی و مصطفی لشکری تجلیل شد.
کد خبر: 6616

وب گردی

وب گردی