بعد از وقفه ای یک ماهه ،بازگشت «غیرمحرمانه» با بررسی زوایای مختلف «اوقات فراغت»

«غیر محرمانه»؛ تنها مناظره اجتماعی تلویزیون که هر هفته پنجشنبه و جمعه ساعت 21 به روی آنتن شبکه دو می رود، پس از وقفه ای یک ماهه که به مناسبت ماه رمضان در روند پخش این برنامه اتفاق افتاد، شروع دوباره خود را از پنجشنبه 24 تیرماه آغاز می کند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی شبکه دو، یکی از تغییرات رخ داده در سری جدید «غیر محرمانه: اعلام موضوعات قبل از ضبط استودیویی است که طی آن از بینندگان و مخاطبان برنامه خواسته می شود تا سوالات، نحوه نزدیک شدن به مباحث و زوایای پرداختن به هر موضوع را به سمع و نظر سازندگان برنامه برسانند.
این برنامه که تمام سعی خود را بر پرهیز از تولید برنامه های جنجالی یا گفت و گوهایی با هدف گیری های سیاست زده و صرفا به جهت جلب توجه داشته، تا کنون موضوعات مختلفی چون بررسی وضعیت صنعت خودروسازی، گردشگری در ایران؛ فرصت ها و تهدیدها، نگاهی به وضعیت بنزین و آلودگی هوا، جریانات مد و پوشاک در ایران، تعاملات ارباب رجوع و کارگزار، فرهنگ کار جمعی در ایران، روشن کردن چندسویه واقعیت ترافیک، بنیان های اقتصاد مقاومتی و راهکارهای عملیاتی شدن آن، ناشکیبایی و دلایل افزایش آن، حمایت از تولید ملی چرا و چگونه؟ آسیب شناسی نظام آموزشی کودکان استثنایی و ... را مورد بحث و تبادل نظر قرار داده است.
اما موضوع اولین برنامه غیر محرمانه پس از ماه مبارک رمضان با توجه به قرار گرفتن در فصل تابستان و تعطیلی مدارس به «اوقات فراغت» اختصاص دارد. بر این اساس اتاق فکر این برنامه که پنجشنبه 24 تیرماه ساعت 21 پخش می شود را بهمن بهمنی روانشناس و عضو هیات علمی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی، رضا صابری، مردم شناس و عضو هییات علمی دانشگاه علامه طباطبایی، محمدرضا کریمی صارمی مدیرکل امور سینمایی و تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، محمود احمدی افزادی؛ مجری _ کارشناس و نرگس سادات اصفا؛ پژوهشگر این برنامه تشکیل می دهند.
در اتاق فکر برنامه ابتدا به تعاریف مختلف از اوقات فراغت پرداخته شده و انواع نگاه های فردی و اجتماعی موجود در این زمینه مورد توجه قرار می گیرد.
این مساله که اوقات فراغت یک پدیده ی فصلی و مرتبط به تعطیلات نیست، همچنین تنها متعلق به جوانان نبوده و همه نیازمند اواقات فراغتند، یکی از محورهای این برنامه است. همچنین ایجاد آرامش و تمدد اعصاب (اگرچه ممکن است با خستگی جسمی همراه باشد مثل ورزش کردن) و کشف استعداد ها به عنوان ارمغان های استفاده صحیح از اوقات فراغت شناخته شدند.
مهمانان مناظره اصلی غیرمحرمانه که جمعه 25 تیرماه ساعت 21 از شبکه دو سیما پخش می شود را سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس، هومن رازدار مدیر عامل انجمن اوقات فراغت ایران و محسن طلایی مدیر کل طرح های ملی جوانان وزارت ورزش و جوانان و دبیر کمیسیون فراغت جوانان تشکیل می دهند.
فقدان برنامه ریزی صحیح و نظام اجرایی قابل اتکا در زمینه اوقات فراغت، توجه نکردن به تفاوت های فردی برای برنامه ریزی ، مساوی نبودن تفریح و سرگرمی با اوقات فراغت، توجه به زمان های فراغت در طول سال، نگاه به این مساله به عنوان یک پدیده ملی و فردی، بحث اقتصادی و پرداخت هزینه توسط خانواده ها برای پر کردن این ایام و توجه به مسئولیت سازمان هایی چون شهرداری ، وزارت ورزش و جوانان، میراث فرهنگی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و ... در این زمینه از جمله مباحثی بود که در این برنامه مطرح شد.
گفتنی است مستند مناظره «غیر محرمانه» به تهیه کنندگی علیرضا عاصم یوسفی و اجرای محمود احمدی افزادی با روایت مهدی بابایی کاریست از گروه امور اجتماعی که پنجشنبه و جمعه هر هفته ساعت 21 از شبکه دو به روی آنتن می رود و بازپخش آن جمعه ساعت 15:20 و دوشنبه ساعت 13:15 خواهد بود.

508

کد خبر: 661684

وب گردی

وب گردی