جزئیات طرح خدمت سربازی طلاب/ آموزش نظامی طلاب به ۲ هفته کاهش یافت

مسئول اداره امور مشمولین حوزه علمیه خراسان گفت: طلاب واجد شرایط می‌توانند از طریق انجام مأموریت‌های فرهنگی، تبلیغی و تدریسی، خدمت سربازی خود را طی کرده و کارت پایان خدمت دریافت کنند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از مهر، حجت‌الاسلام ابوالقاسم محمدی‌نیا اظهار کرد: طرح ویژه خدمت سربازی طلاب در سال ۱۳۷۶ و طبق مصوبه‌ای از سوی ستاد کل نیروهای مسلح و موافقت رهبر معظم انقلاب، به تأیید رسیده است و طلاب و روحانیون واجد شرایط می‌توانند از طریق انجام مأموریت‌های فرهنگی، تبلیغی و تدریسی طبق شرایط خاص، خدمت سربازی خود را طی کرده و کارت پایان خدمت دریافت کنند.

وی افزود: ارگان‌ها و نهادهای مختلفی هم‌چون نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی، نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، سازمان تبلیغات اسلامی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، عقیدتی سیاسی ناجا، شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه، ستاد احیاء زکات، سازمان اوقاف و امور خیریه، ستاد اقامه نماز، بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) و اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان، آمادگی پذیرش طلاب برای گذران دوران سربازی را دارند.

حجت‌الاسلام محمدی‌نیا تأکید کرد: این افراد در نهادهای یاد شده به فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی مشغول خواهند شد.

مسئول اداره امور مشمولین حوزه علمیه خراسان در مورد ظرفیت شرکت در این طرح اظهار کرد: هر ساله در مورد این طرح سهمیه مشخصی به ما اعلام می‌شود و ثبت‌نام از متقاضیان، تا تمام شدن سهمیه پذیرش ادامه خواهد داشت.

وی اتمام سطح یک تحصیلی در حوزه علمیه و دارا بودن پرونده فعال در مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان را از شرایط اصلی پذیرش طلاب در این طرح دانست و اضافه کرد: انجام خدمت وظیفه از طریق این طرح در شهرهای مشهد، قم و در شهر محل تحصیلشان ممنوع است و افراد در شهری مستقر می‌شوند که از این سه حالت خارج باشد.

حجت‌الاسلام محمدی‌نیا با بیان این‌که مدت دوره آموزش نظامی طلاب به ۲ هفته تقلیل پیدا کرده است، گفت: مشمولین باید در زمان‌های اعلام شده از سوی تیپ مستقل ۸۳ امام جعفر صادق (ع) در دوره ‌آموزش نظامی نیز شرکت کنند و تأمین هزینه شرکت در این دوره نیز به سازمان یا نهادی که در آن مشغول خدمت هستند، بستگی دارد.

وی هم‌چنین در مورد حقوق و مزایای شرکت ‌کنندگان در این طرح عنوان کرد: حقوق و مزایای طلابی که سربازی خود را از این طریق سپری می‌کنند، به شرایط و قوانین شهر یا ارگان محل خدمت مربوط است و از حوزه وظایف اداره امور مشمولین حوزه علمیه خراسان خارج است.

مسئول اداره امور مشمولین حوزه علمیه خراسان خاطرنشان کرد: افرادی که در پایگاه های بسیج فعالیت داشته و یا دوره آموزش نظامی را از سوی بسیج گذرانده‌اند، می‌توانند با ارائه مدرک معتبر، از کسر خدمت سربازی بهره‌مند شوند.

حجت‌الاسلام محمدی‌نیا در پایان با بیان این‌که افرادی که فرزند دارند نیز مشمول قانون کسر خدمت ۳ ماهه، به ازای هر فرزند خواهند شد، ابراز کرد: پس از پایان مدت سربازی، کارت پایان خدمت طلاب از طریق سازمان وظیفه عمومی ناجا به آدرس ایشان ارسال می‌شود.

طلاب علاقه‌مند به شرکت در این طرح می‌توانند به مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان، طبقه هم‌کف، اداره امور مشمولین حوزه علمیه خراسان مراجعه کرده و یا با شماره تلفن‌های ۳۲۰۰۸۱۱۴، ۳۲۰۰۸۱۵۰ و یا ۳۲۰۰۸۳۱۲ تماس بگیرند.

کد خبر: 661777

وب گردی

وب گردی