کابوس ها به واقعیت تبدیل می شوند؟/ربات نگهبان فروشگاهی به یک کودک حمله کرد

شاید حمله ربات های سرکش به بشریت آنقدرها هم که تصور می کنیم دور از ذهن و بعید نباشد. همین هفته قبل برای اولین بار حمله یک ربات نگهبان به کودکی 16ماهه در فروشگاهی واقع در استفورد کالیفرنیا به ثبت رسید.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از دیجیاتو، ماجرا از این قرار است که مسئولین امنیتی فروشگاه مورد بحث برای حفاظت از محوطه اطراف ساختمان این فروشگاه از یک ربات نگهبان ۳۰۰ پوندی (136 کیلوگرمی) با نام «Knightscope» بهره گرفته اند. این ربات می تواند با سنسور و دوربین های خود محیط اطراف را جهت شناسایی هرگونه رفتار مشکوک رصد کند. اما یک نقص در سیستم تشخیص باعث شد که این ربات به اشتباه به پسربچه ای ۱۶ ماهه حمله کرده و ضمن زمین زدن او، سبب وحشتش شود.

مادر کودک در شرح این حادثه می گوید: «ربات محکم به پسر من کوبید و باعث شد که او با صورت به زمین بخورد و در ادامه نیز از حرکت نایستاد تا این که روی او افتاد. بچه من در آن شرایط به شدت گریه می کرد، در حالی که پسرم به ندرت گریه می کند.»

مسئولین فروشگاه به طور رسمی از مادر این پسربچه عذرخواهی کردند و کارشناسان شرکت سازنده ربات Knightscope نیز اعلام داشتند که اشکال در نرم افزار تشخیصی محصولشان سبب بروز این حادثه شده است.

بروز این اتفاق در اثر یک نقص نرم افزاری ساده کاملاً بدیهی به نظر می رسد، اما هستند افرادی که دچار توهم توطئه باشند و این اتفاق را «اولین تلاش ربات های یاغی برای ارزیابی قابلیت های دفاعی نسل بشر» بدانند.

20101

کد خبر: 661792

وب گردی

وب گردی