فروش گلکسی S7 سامسونگ در بازار آمریکا از آیفون 6S اپل پیشی گرفته است

سامسونگ و اپل همواره رقابت تنگاتنگی دارند و یکی از مهمترین بازارها برای این دو غول فناوری بازار آمریکا است. بنا به گزارش Kantar به نظر می‌رسد که فروش گوشی هوشمند گلکسی S7 در بازار آمریکا در حال پیشی گرفتن از آیفون 6S است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از زومیت، آیفون اولین کاهش میزان فروش را در اوایل سال جاری میلادی تجربه کرد، آماری که Kantar امروز از بازار موبایل آمریکا منتشر کرده است، این موضوع را تایید می‌کند. بر اساس این آمار، ۱۶ درصد از مصرف‌کنندگان آمریکایی خرید یکی از دو تلفن گلکسی اس 7 یا گلکسی اس 7 اج را خریداری کرده‌اند، این در حالی است که ۱۴.۶ درصد از آمریکایی‌ها مایل به خرید آیفون 6 اس یا 6 اس پلاس بوده‌اند. بنابراین پرچمدار اپل از جدید‌ترین محصول سامسونگ عقب افتاده است. اگرچه این رقابت با توجه به اینکه تلفن‌های سری S7 حدود شش ماه پس از آیفون 6S، به بازار عرضه شده‌اند، عادلانه نیست، اما باید در نظر داشت که آیفون در گذشته غالبا پیروز این رقابت بوده است، اما به نظر می‌رسد که در سال ۲۰۰۶ شاهد تغییر این روند هستیم.

همچنین Kantar با نگاه به آمار فروش در سه ماه‌ی منتهی به ماه می، به این نکته پی برده است که سامسونگ با ۳۷ درصد، بیشترین سهم از بازار آمریکا را در اختیار دارد و سهم اپل از این بازار ۲۹ درصد است. لازم به ذکر است اپل کماکان با ۸۸ درصد، بیشترین میزان نرخ وفاداری کاربر را در اختیار دارد (به این مفهوم که ۸۸ درصد از کاربران فعلی آیفون، قصد خرید نسل جدید این تلفن هوشمند را دارند). البته نرخ وفاداری کاربران سامسونگ نیز ۸۶ درصد بوده و از این حیث تفاوت چندانی با اپل ندارد. این آمار برای سامسونگ یک دستاورد تاریخی محسوب می‌شود چرا که این شرکت در گذشته از لحاظ فروش دستگاه‌های جدید عملکرد بسیار خوبی داشت اما از لحاظ پشتیبانی و احترام به مشتری بسیار بد عمل می‌کرد.

سامسونگ گلکسی S7 را بر مبنای S6، پرچمدار فوق‌العاده‌ی سال گذشته‌ی خود توسعه داده است و بدون تردید بهترین پرچمدار عرضه شده از زمان عرضه‌ی نسل جدید آیفون محسوب می‌شود. بهبود مداوم سامسونگ در زمینه‌ی کیفیت دوربین و تجربه‌ی کاربری آشکارا در حال نتیجه دادن است اما این نکته نیز شایان ذکر است که کمپانی کره‌ای پرچمدار سال ۲۰۱۶ خود را بسیار زود روانه‌ی بازار کردند. S7 در تاریخ ۱۱ مارس به بازار عرضه شد، این در حالی است که ال‌جی یک ماه G5 را وارد بازار کرد و اچ‌تی‌سی تایوان یک ماه پس از ال‌جی عرضه‌ی HTC 10 را آغاز کرد. شرکت سونی نیز که در همان رویداد ماه فوریه و همزمان با معرفی S7 از تلفن Xperia X Performance رونمایی کرد، هنوز آن را به بازار عرضه نکرده است. بنابراین چنانچه بهترین محصول جدیدتان حتی آماده‌ی فروش نیست، رقابت با اپل یا سامسونگ فوق‌العاده دشوار خواهد بود.

20101

کد خبر: 661798

وب گردی

وب گردی