کمبود بودجه 190میلیارد تومانی دانشگاه فنی و حرفه‌ای

رییس دانشگاه فنی و حرفه‌ای از کمبود بودجه 190 میلیارد تومانی این دانشگاه خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایسنا، دکتر مسعود شفیعی با بیان این که یکی از مطالبات دانشگاه فنی و حرفه‌ای این است که بودجه این دانشگاه مانند دانشگاه‌های دیگر "سرانه‌ای" شود، افزود: از آنجایی که دانشگاه فنی و حرفه‌ای در سالهای گذشته زیرمجموعه آموزش و پرورش بود، بودجه این دانشگاه مشابه بودجه دانشگاه‌های زیر مجموعه وزارت علوم پرداخت نمی‌شود.

او با اشاره به کمبود بودجه در دانشگاه فنی و حرفه‌ای گفت: بودجه دانشگاه فنی و حرفه‌ای از ابتدا کافی نبود به همین دلیل مشکل کمبود بودجه در این دانشگاه همواره وجود دارد. البته حقوق نیروهای رسمی و پیمانی صددرصد توسط دولت پرداخت می‌شود اما سایر مخارج دانشگاه حقوق 3500 نیروی قراردادی و... به بودجه‌ای بیش از مبلغی که به این دانشگاه اختصاص داده می‌شود نیاز دارد.

رییس دانشگاه فنی و حرفه‌ای ادامه داد: هنگامی که با کمبود بودجه مواجه می‌شویم هزینه برخی از مخارج را نمی‌توانیم پرداخت کنیم و در این شرایط دانشگاه قادر به ارائه برخی تسهیلات نیست.

دکتر شفیعی با اشاره به بودجه دانشگاه فنی و حرفه‌ای در سال 94 گفت: سال گذشته سعی کردیم بودجه‌ دانشگاه را 100 میلیارد تومان افزایش دهیم و آن را به 350 میلیارد تومان برسانیم البته 100 درصد این بودجه تخصیص نیافت و تنها 84 درصد آن محقق شد و 16 درصد دیگر که معادل 30 میلیارد تومان است محقق نشد. به همین دلیل باز هم دانشگاه با کمبود بودجه مواجه شد.

او ادامه داد: بودجه سال 95 ، 20 درصد نسبت به سال 94 افزایش یافت و به حدود 420 میلیارد تومان رسید که تا کنون 25 درصد آن تخصیص داده شده است اما اگر دانشگاه فنی و حرفه‌ای قصد داشته باشد تمام کمبودها و هزینه‌های خود را جبران کند به 610 میلیارد تومان نیاز دارد. بنابراین اگر امسال 420 میلیارد تومان به دانشگاه داده شود این دانشگاه باز هم با کسری بودجه 190 میلیارد تومانی مواجه است.

رییس دانشگاه فنی و حرفه‌ای در ادامه با اشاره به اقدامات این دانشگاه در راستای ایجاد درآمدهای اختصاصی اظهار کرد: از آنجایی که دولت با کمبود بودجه مواجه است دانشگاه سعی می‌کند صددرصد وابسته به بودجه دولت نباشد و اقدام به ایجاد درآمدهای اختصاصی کرده است. در این راستا جلساتی را با وزارت صنعت، پتروشیمی و ... برگزار کرده‌ایم. همچنین تفاهم‌نامه‌ای در جهت راه‌اندازی آزمایشگاه‌های مرجع با سازمان ملی استاندارد امضاء شده است. از دیگر اقدامات دانشگاه فنی و حرفه‌ای در جهت ایجاد درآمدهای اختصاصی راه‌اندازی دفتر اقتصاد و درآمدزایی است.

20104

کد خبر: 661923

وب گردی

وب گردی