محققان جهاددانشگاهی موفق به ساخت دستگاه دیتالاگر شدند

سرپرست معاونت پژوهشی جهاددانشگاهی هرمزگان گفت: دستگاه دیتالاگر برای اندازه‌گیری آنلاین دما و رطوبت طراحی، ساخته و به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایسنا، حمید یاسی پور طهرانی با اعلام این خبر گفت: یکی از شاخص‌ترین فعالیت‌های بخش پژوهشی جهاددانشگاهی استان هرمزگان ساخت دستگاه آبساز جهت استحصال آب از رطوبت هوا است که این تکنولوژی کاملا بومی بوده و نمونه‌های خارجی خود مصرف برق کمتری دارد و در عین حال از نظر تولید آب با نمونه‌های خارجی برابری می‌کند.

او ادامه داد: جهت شبیه سازی و بهینه سازی دستگاه آبساز، دستگاه دیتالاگر برای آنلاین رطوبت و دما در بخش های مختلف دستگاه طراحی شد و پس از شبیه سازی و ساخت دستگاه بر روی نمونه تحقیقاتی آبساز جهاد دانشگاهی هرمزگان با موفقیت نصب و راه اندازی شد.

سرپرست معاونت پژوهشی جهاد دانشگاهی هرمزگان گفت: دستگاه دیتالاگر در هر 30 ثانیه وضعیت دما و رطوبت را در بخش های مختلف آبساز اندازه گیری و ذخیره سازی می‌کند.

یاسی پور گفت: جهاد دانشگاهی هرمزگان با اتکای متخصصان خود در مرکز خدمات تخصصی مدیریت و توسعه پایدار منابع آب و انرژی قابلیت محاسبه، طراحی و ساخت این نوع دستگاه‌ها را جهت رفع نیاز صنایع مختلف استان و کشور دارا می‌باشد و آمادگی خود را برای هرگونه همکاری در این بخش اعلام می‌کند.

20104

کد خبر: 661926

وب گردی

وب گردی