تنها ۲بار ملاقات با فرزندان درمدت ۴سال حبس/ماجرای راننده‌ اتوبوس که در پی اعتماد به دوستانش، زندانی شد

حبیب آقا ۵۰ساله راننده ای که به دلیل اعتماد به همکارانش و بر اثر یک حادثه، محکوم به دیه شده است در مدت ۴سال حبس تنها ۲بار فرزندان خود را ملاقات کرده و امروز برای آزادی فقط ۷۰میلیون نیازدارد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از مهر، «حبیب آقا» مرد پا به سن گذاشته‌ و عائله داری است که درست یک روز مانده به لحظات تحویل سال ۹۲، بر حسب اعتماد نابجا به جمعی از دوستان خود در پایانه مسافربری، به دنبال یک حادثه ناخواسته روانه زندان می‌شود.

حبیب این راننده زحمت کش ۵۰ساله، تا قبل از زندانی شدن باخانواده و سه دخترش در یک خانه استیجاری در یکی از روستاهای گیلان زندگی می کرد.

این مرد روستایی به دنبال یک شکست اقتصادی چند سالی می شد که بعد از فروش اتوبوس خود در کنار سایر وسایل و دارایی‌هایش، راننده کمکی در پایانه‌های مسافربری تهران و گیلان می شود. در آخرین روز سال ۹۱ و پس از اتمام خریدهای عید برای خانواده اش، قصد سفر به روستای خود را می کند. اما قبل از راهی شدن از سوی تعدادی از دوستان و همکارانش در پایانه غرب به او پیشنهاد می‌شود اتوبوسی که از همدان به تهران آمده و راننده آن به دلیل کم خوابی قادر به ادامه مسیر به سمت گیلان نیست را همراهی کند.

با تایید حبیب آقا، بلافاصله اتوبوسی که کمتر از ۱۰ دقیقه در ترمینال وقفه داشت، شبانه به سمت مقصد حرکت می‌کند. حبیب آقا در حالی اتوبوس را به سمت گیلان حرکت می دهد که هیچ یک از همکاران و دوستانش به او نمی گویند که مدت بیمه‌نامه اتوبوس به اتمام رسیده است.

در طول مسیر نزدیک به شهر لوشان دقیقا ساعت یک بامداد به دلیل فرسودگی لاستیک‌ها در سر پیچ دچار سانحه می شود و اتوبوس به دره سقوط می کند. به دنبال این حادثه دیه ۴ فوتی و ۹ مصدوم این سانحه متوجه شخص راننده می‌شود.

مبلغ کل دیه حبیب آقا راننده که حالا باید به او گفت حبیب آقای محکوم‌، یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان تعیین می شود. هر چند بخشی از این مبلغ گذشت و از سوی دیگر نهادهای حمایتی پرداخت شده اما مابقی این بدهی سنگین که به صد و هفتاد میلیون تومان رسیده هنوز در دین راننده‌ای است که چند سال گذشته تمام دار و ندارش را بر حسب یک ورشکستی تجاری فروخت تا وارد زندان نشود اما این بار به دلیل شکایت و عدم توانایی مالی و دارایی روانه زندان شده است.

تنها ۲بار ملاقات با فرزندان درمدت ۴سال حبس

ناگفته نماند مسئولین تعاونی مسافربری تهران به دلیل عدم اطلاع رسانی به فرد مقصر حادثه تنها به درصد کمی از تقصیر محکوم شده اند.

از نکات جالب توجه درباره این پرونده این است که طی مدت حبس ۴ ساله این محکوم دیه،او فقط دو مرتبه امکان ملاقات حضوری با خانواده‌اش را داشته و به دلیل حبس او در زندانی غیر از محل سکونت خانواده، وضعیت ملاقات تنها در همین کمیت باقی مانده است.

ستاددیه با بررسی وضعیت شخص مددجو و نیازمندی بسیاری از آسیب‌دیدگان این حادثه برای طی دوره درمانی ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات به این زندانی اهدا کرده است.

حبیب آقای راننده در انتظار بازگشت به جاده زندگی

«حبیب آقای راننده» حالا شبهای زندان را به امید اینکه یک بار دیگر بتواند در کنار دخترانش باشد، سپری می کند. راننده اتوبوسی که در جاده های تهران و گیلان به دنبال تامین زندگی خود و خانواده اش بود، حالا دیوارهای زندان را به جای جاده های سرسبز شمال پیش روی خود می بیند.

پدر سه دختری که در یکی از روستاهای گیلان به امید بازگشت به خانه روز ها را سپری می کند، امروز به دلیل عدم توانایی در پرداخت مابقی دیه به مبلغ ۷۰میلیون تومان تحمل حبس می کند و در انتظار دست یاری خیرین است.

لازم به ذکر است خیرین می توانند کمک های خود را به شماره حساب های ستاد دیه ۷۴.۷۴بانک ملت شعبه مستقل مرکزی،۷۷۷۷بانک تجارت شعبه مرکزی،۸۸۸۸بانک صادرات شعبه مرکزی،۵۵۵۵۵بانک ملی و یا از طریق سامانه پرداخت تلفن همراه #۷۷۷۷*۷۸۰* واریز کنند.

20106

کد خبر: 661974

وب گردی

وب گردی