علوی فاضل: اجرای طرح تجمیع3 رضایت مندی ارباب رجوع را به همراه دارد/اقدامات ویژه نهادهای نظارتی در دانشگاه آزاد اسلامی برای عملکرد هرچه بهتر فرآیندها

سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی اهداف و برنامه های طرح تجمیع 3 و نحوه نظارت براجرای هرچه بیشتر این طرح را تشریح کرد.

مجتبی علوی فاضل، رئیس مرکز هماهنگی امور استانها و هیأت های امنای استانی دانشگاه آزاد اسلامی درباره اجرای طرح تجمیع 3 در دانشگاه آزاد اسلامی به ایسکانیوز گفت: طرح تجمیع 3 در حقیقت طرح روان سازی و کوتاه کردن فرآیندها و پروسه های اداری دانشگاه آزاد اسلامی است. این طرح در حقیقت ادامه طرح های ساماندهی و بهسازی مدیریتی و سازمانی دانشگاه است. دانشگاه با این طرح می خواهد فرایندهای اداری که در سازمان مرکزی متمرکز بوده را به استان ها واگذار کند و با این اقدام فرآیندهای دانشگاهی را کوتاه کند. این کار فقط کوتاه شدن فرآیندها همراه نخواهد بود، بلکه از سوی سازمان مرکزی هم نظارت بیشتری خواهد داشت. بدین معنا که تصدی گری و ورود مستقیم سازمان به امور اجرایی واحدها و استان کاهش پیدا می کند. همه این اقدامات باعث می شود که امور سهولت پیدا کند و رضایتمندی ارباب رجوع را همراه داشته باشد.
سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه درباره روند نظارت ها بر روی استان ها در اجرای طرح تجمیع 3 گفت: دانشگاه آزاد از نظر نظارت یکی از ارگان هایی است که بیشترین نظارت بر روی آن انجام می شود. بدین معنا که مراجع نظارتی که در ابعاد مختلف این نظارت را انجام می دهند تعداد زیادی هستند.

او در ادامه گفت: هر معاونت در اجرای برنامه های متبوع خود یک بعد نظارتی را دارد. به طور مثال معاونت آموزش،پژوهش، اداری مالی، فرهنگی دانشجویی و... در حوزه های زیر نظر خودشان در واحدهای دانشگاهی نظارت های خاص خود را دارند. اما این نظارت در دیگر بخش ها مانند بازرسی و رسیدگی به شکایت سازمان مرکزی، نظارت توسط کمیته های نظارت هیات های امنای استانی که در هر استان یک کمیته نظارت وجود دارد، بازرسین استانی، حسابرس های استانی، خزانه دارهای دانشگاه، همکاران من در مرکز هماهنگی آن استان ها، دفتر پیگیری های ویژه هیات موسس دانشگاه و... که همه این نهاد ها کار نظارت در دانشگاه را برای اجرای هرچه بهتر برنامه ها و اهداف انجام می دهند.

علوی فاضل افزود: در حقیقت کاری که در دانشگاه انجام می شود، نظارت بر حسن اجرای هیات امنای هر استان است که توام با با هدایت و رهبری و مشورت همراه است و از بالا به پایین نیست. از طرفی با برگزاری منظم جلسات هیات امنای استان وکمیسیون دایمی هیات امنای استان به بهتر شدن فرآیند ها کمک می کنیم. از طرفی به گفته دکتر میرزاده، ما در مرکز هماهمگی در این همکاری تنگاتنگ و نزدیک میان سازمان مرکزی و استان ها سعی می کنیم که برای بهترین شدن امور تلاش کنیم و در ارتباط مانند مفصل و حلقه وصل عمل کنیم.

20101

کد خبر: 662179

وب گردی

وب گردی