ژاله صامتی:می خواستم موضوع کارم «عشق» باشد/مهم نیست که پژمان جمشیدی چطور بازیگر شده !

ژاله صامتی می گوید: عشق بزرگترین چیزی است که برای انسان وجود دارد، به همین دلیل به سراغ این قصه رفتم.

ژاله صامتی کارگردان نمایش «یادم تو را فراموش» که این روزها در حال اجراست، در گفت و گو با ایسکانیوز در مورد موضوع این نمایش گفت: قصه اصلی این نمایش از خودم است. هر روز دارند در مورد سیاست و مشکلات اجتماعی صحبت می کنند و دلم نخواست این کار را بکنم. آدم بودن، تنهایی و عشق هر روز با ما هست و بعد یادمان رفته که تنها و گرفتاریم و عشق بزرگترین چیزی است که برای انسان وجود دارد، به همین دلیل به سراغ این قصه رفتم.

وی در مورد دلیل کار کردن در ژانر کمدی افزود: ما این ژانر را کم داریم. اول این که بازیگرانی که به صورت جدی کمدی کار بکنند تعدادشان کم است و دیگر این که خداروشکر من در این حیطه دستی بر آتش دارم و بر این شدم که کمدی کار کنم.

این هنرمند در مورد ملاک انتخاب بازیگران کمدی گفت: خانم گودرزی که اصلا کمدی کار نکرده اند فقط من و پژمان جمشیدی کمدی کار کردیم. از ابتدا هم می دانستم چه کسانی می خواهند بازی کنند، البته خانم گودرزی در انتها به ما پیوست ولی می دانستم سه نقش دیگر را من و ایرج سنجری و پژمان جمشیدی بازی می کنیم.

صامتی در مورد نقدهایی که ممکن بود به حضور پژمان جمشیدی در نمایش شود اضافه کرد: پژمان جمشیدی نزدیک به سه سال است که دارد بازی می کند من او را وارد این عرصه نکردم که حال بخواهم دفاع کنم از این جریان و اساسا الان خیلی از آدم ها هستند که در حیطه های دیگر فعالیت می کنند و تصمیم می گیرند که بیایند در بازیگری هم شانس خودشان را آزمایش کنند. در باز است اما این که کسی بماند یا برود مهم است وگرنه راحت می شود وارد این عرصه شد. ماندش سخت است. پژمان جمشیدی هم به نظر من ثابت کرده که بازیگری است که دارد تلاش می کند، حال مهم نیست که چطور بازیگر شده است ولی به هر حال الان بازیگری است که می بینیم در حال پیشرفت است.

وی اضافه کرد:جمشیدی بازیگری است که به شدت تلاش می کند و به شدت هم پیگیر است, مرتب، منظم و دلسوز است و خیلی گوش می دهد. اصلا هم ادعایی ندارد. شاید من از جمله کسانی بودم که نمی پذیرفتم ولی چون این نمایش دومین کاری است که با او می کنم و او را می شناسم که هیچ ادعایی که ندارد و مدام هم در حال یاد گرفتن و کوشش برای بهتر شدن است، قابل توجه نیست که قبلا چه کار می کرده است. مهم این است که الان دارد تلاشش را می کند که در این حرفه بماند و کارهای خوب انجام دهد.

این کارگردان در مورد سختی های کارگردانی این اثر و بازی در این نمایش گفت: خیلی سخت می شود. من تصمیم نداشتم که بازی کنم، یعنی می خواستم فقط در نقش کارگردان ظاهر شوم و میخواستم به صورت کامل این بار حال کارگردانی ام را ببرم ولی دیدم نقش دارد خوشگل می شود و دلم نیامد این نقش را به بازیگر دیگری بدهم.

وی در مورد عدم حضور طولانی مدتش در تلویزیون افزود: من 14 سال است که در تلویزیون کار نمی کنم ولی امسال با یک سریال خیلی خوب و درجه یک به تلویزیون باز می گردم. سریال نفس به کارگردانی جلیل سامان.

ژاله صامتی در مورد دلیل قبول بازی در این سریال اظهار کرد: دلیل قبول بازی در این سریال این است که کار خیلی خوب است، 30 قسمت شسته و رفته، تر و تمیز با یک گروه کاملا حرفه ای و یک کارگردان که «ارمغان تاریکی» را ساخته که خود من جزو بینندگان پرو پا قرصش بودم و همه این ها برای بازیگری که حتی در تلویزیون بازی نمی کند، وسوسه انگیز است. نقشم هم یک خانم خوبی است و شبیه خیلی از زنانی است که در این مملکت زندگی می کنند.

کارگردان نمایش «یادم تو را فراموش» استقبال مخاطبان از این سریال را اینگونه پیش بینی کرد: قصه خیلی جذاب است. مدل آن مدل خوبی است، خوش ساخت است، همچنین بازیگران خوبی در آن بازی می کنند، عوامل خوبی دارد و اینکه قصه در دهه 50 می گذرد.

ژاله صامتی در پایان در مورد برنامه های آینده اش در زمینه تئاتر گفت: امسال که دیگر فکر نکنم تئاتر کار کنم، کافی است. خیلی کار و زحمت دارد و کار بسیار سختی است. ولی یک صحبت سینمایی دارم برای پاییز که انشالله اگر قطعی شود خواهم گفت.

505502

کد خبر: 662239

وب گردی

وب گردی