افزایش دمای نیمه شمالی کشور

مدیرکل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به تداوم گرد و خاک در شرق کشور به ویژه منطقه زابل، از افزایش نسبی دمای نیمه شمالی کشور خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایسنا، احد وظیفه بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی، امروز (شنبه 26 تیر) در غالب مناطق کشور آسمان صاف خواهد بود، گفت: در عین حال امروز وزش باد در شرق کشور به ویژه منطقه زابل تداوم خواهد داشت گرچه نسبت به چهار روز گذشته سرعت باد کاهش قابل توجهی داشته ولی همچنان طی 48 ساعت آتی بطور نسبتا شدید در طول شب و قبل از ظهر وزش باد وجود خواهد داشت که گاهی با گرد وخاک و کاهش کیفیت هوا همراه خواهد بود.

او افزود: طی سه روز آینده در برخی مناطق ارتفاعات البرز مرکزی در ساعات بعدازظهر انتظار افزایش ابر و احتمال رگبار پراکنده وجود دارد. از روز دوشنبه تا روزهای پایانی هفته نیز روند افزایش نسبی دما در نیمه شمالی کشور پیش‌بینی شده است که بیشینه آن در سواحل دریای خزر بین 3 تا 5 درجه خواهد بود.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی افزود: آسمان تهران در روزهای یکشنبه و دوشنبه 27 و 28 تیر، کمی ابری، در بعضی ساعات وزش باد، در بعدازظهر افزایش ابر با بیشینه و کمینه دمای 37 و 25 و 36 و 26 درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

20103

کد خبر: 662345

وب گردی

وب گردی