زنگ افتتاح نمایش «چهل‌گیس و حسن‌کچل» نواخته شد

امیر کربلایی‌زاده، هنرمند طنزپرداز، نمایش «چهل‌گیس و حسن‌کچل» را افتتاح کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، جمعه 25 تیر 1395، در تماشاخانه مهر حوزه هنری، زنگ افتتاح نمایش «چهل‌گیس و حسن‌کچل» توسط امیر کربلایی‌زاده، هنرمند طنزپرداز که این روزها هنرمندی او در برنامه خندوانه دیده می‌شود، نواخته شد. قرار بود زنگ افتتاح این نمایش را امین تارخ به صدا درآورد اما به دلیل مشکلاتی که برای او پیش آمده بود، به افتتاح این نمایش نرسید.

این نمایش که درباره هنرمندان درگیر با بیماری سرطان است و مضمونی عاشقانه، طنز و اجتماعی دارد، تلفیقی از شیوه‌های تئاتر مدرن و سنتی است و با شعر و موسیقی نیز همراه است. درواقع این تئاتر، روایت یک گروه است که می‌خواهند داستان کهن «چهل‌گیس و حسن کچل» را به‌صورت آوانگارد روی صحنه ببرند اما در این راه درگیر مشکلاتی می‌شوند.

«چهل‌گیس و حسن‌کچل» پیش از این در جشنواره بیست‌وچهارم تئاتر سوره ماه به اجرا درآمده و جوایز متعددی ازجمله جایزه اول کارگردانی، بازیگری مرد و طراحی صحنه را به خودش اختصاص داده و با استقبال زیادی از سوی بینندگان نیز مواجه شد.

در پایان اجرای افتتاحیه، لوح تقدیری به دکتر بهنام رحیمی به پاس ساخت موسیقی‌های ماندگار برای نمایش‌های مختلف به این آهنگساز اهدا شد. او ساخت موسیقی این نمایش را نیز به عهده داشت و جایزه دوم را در بیست و چهارمین جشنواره تئاتر سوره ماه کسب کرد.

نمایش «چهل‌گیس و حسن کچل» نوشته‌ ساغر خواجه امیری و به کارگردانی پوران مرادی و مشاوره امیر کربلایی‌زاده، از 24 تیرماه- ساعت 19:30- در تماشاخانه‌ مهر حوزه هنری به روی صحنه می‌رود.

505502

کد خبر: 662383

وب گردی

وب گردی