برپایی نشست مسئولان تئاتر کشورهای اسلامی و همسایه ایران

نشست مسئولان تئاتر کشورهای اسلامی منطقه خاورمیانه و کشورهای همسایه ایران با میزبانی اداره کل هنرهای نمایشی برگزار می شود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی، نشست مسئولان تئاتر کشورهای اسلامی و کشورهای همسایه در ایران از سوی امور بین الملل اداره کل هنرهای نمایشی و با همکاری سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به زودی برگزار می شود.

مهرداد رایانی مدیر امور بین الملل اداره کل هنرهای نمایشی در این باره گفت: نشست مشترک مدیران تئاتر کشورهای اسلامی به منظور ایجاد ارتباط بین هنرمندان کشورهای اسلامی و آشنایی فرهنگ ملت های مسلمان از یکدیگر برنامه ریزی شده است.

وی با بیان این نکته که از مسئولان دولتی تئاتر کشورهای همسایه و منطقه برای حضور در این نشست دعوت شده است، افزود: تاکنون مدیران تئاتر کشورهای قطر، قرقیزستان، لبنان و افغانستان برای حضور در این نشست مشترک اعلام آمادگی کرده اند.

محورهای مورد تاکید این نشست در زمینه های تولیدات مشترک تئاتر، تبادل آثار بین کشورهای مسلمان و همسایه ایران، ترجمه آثار هنرمندان کشورهای اسلامی، برپایی کارگاه های آموزشی و پژوهشی در کشورهای یکدیگر اعلام شده است.

رایانی تاکید کرد که در پایان این نشست سند مشترک تئاتر کشورهای اسلامی و همسایه ایران تدوین و به امضا شرکت کنندگان خواهد رسید.

505502

کد خبر: 662533

وب گردی

وب گردی