کلینیک صنعتی با همکاری  دانشگاه شهید ‌چمران و مناطق نفت‌خیز جنوب تاسیس می شود

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شهید ‌چمران اهواز از انجام مقدمات امضای تفاهم‌نامه تأسیس کلینیک صنعتی میان این دانشگاه و شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایسنا منطقه خوزستان، دکتر ابراهیم حاجی‌دولو با اشاره به امضای 17 تفاهم‌نامه پژوهشی با سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی استان در راستای بسترسازی برای همکاری‌های علمی و پژوهشی طی سال‌های 94 و 95، اظهار کرد: آخرین تفاهم‌نامه این دانشگاه با سازمان آب و برق خوزستان امضا شده است.

او افزود: این تفاهم‌نامه برای انجام فعالیت‌های فناوری در حوزه آب، برق و انرژی امضا شده و زمینه همکاری میان دانشگاه شهید چمران - که یکی از قطب‌های علمی آب و قطب علمی انرژی کشور است - را با سازمان آب و برق فراهم می‌کند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شهید ‌چمران اهواز گفت: همچنین با شهرداری شهرهای اهواز و دزفول تفاهم‌نامه‌های همکاری علمی و پژوهشی منعقد شده تا از توانمندی استادان دانشگاه در بررسی و رفع معضلات شهری استفاده شود. تفاهم‌نامه‌ای نیز با اداره‌کل آموزش‌وپرورش برای استفاده از خدمات اعضای هیأت‌ علمی دانشکده علوم تربیتی و روان‌شناسی دانشگاه در راستای حل مشکلات و چالش‌های این نهاد منعقد شده است.

حاجی‌دولو از انجام مقدمات امضای تفاهم‌نامه تأسیس کلینیک صنعتی میان این دانشگاه و شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب خبر داد و گفت: این تفاهم‌نامه بر پایه الگوی جدیدی است که میان دانشگاه شهید چمران و این شرکت - که از بزرگترین و معتبرترین شرکت‌های ملی و بین‌المللی است - امضا خواهد شد و در نتیجه آن استادان دانشگاه با تخصص‌های مختلف در این شرکت حضور یافته و کارشناسان این شرکت مشکلات و نیازهای پژوهشی خود را در حضور آن‌ها مطرح کرده و مشاوره‌های علمی و پژوهشی در جهت رفع مشکلات این صنعت دریافت می‌کنند.

او در خصوص دیگر تفاهم‌نامه‌ها و قراردادهای ارتباط با صنعت در این دانشگاه، عنوان کرد: در خصوص پروژه ازدیاد برداشت نفت با دانشگاه صنعت‌ نفت تفاهم‌نامه‌ای منعقد شده است؛ این پروژه یک پروژه ملی است که بخشی از آن به دانشگاه صنعت‌ نفت واگذار شده و دانشگاه شهید چمران در اجرای آن همکاری می‌کند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شهید چمران اهواز ادامه داد: دانشگاه چمران همچنین با نیروگاه رامین، شرکت توزیع نیروی برق، اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست و نیز اداره‌کل شیلات خوزستان تفاهم‌نامه پژوهشی منعقد کرده است.

حاجی‌دولو گفت: اگر بخواهیم واقع‌بینانه بنگریم، از اهداف این تفاهم‌نامه‌ها ایجاد شرایط لازم برای اعتمادسازی است که در حال حاضر این شرایط به نحو مطلوب وجود ندارد اما یکی از گام‌های اولیه برای تغییر وضعیت موجود و ایجاد بسترهای لازم برای همکاری - که اعتماد و اعتقاد به همکاری پژوهشی است - انعقاد همین تفاهم‌نامه‌های پژوهشی است.

او ادامه داد: در اجرای این تفاهم‌نامه‌ها باید دیگر فعالیت‌های پژوهشی مانند برگزاری سمینار، چاپ کتاب و ... نیز مشخص شوند که سبب ایجاد اعتماد ‌شود؛ بنابراین اگر اعتماد کاملی بین دو طرف وجود داشته باشد شاید دیگر نیازی به تفاهم‌نامه نباشد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شهید چمران اهواز با تأکید بر این‌که تفاهم‌نامه‌ها بستر اولیه اعتمادسازی هستند، افزود: استادان دانشگاه باید در پروژه‌ها و فعالیت‌های مربوط با جدیت و توان کامل ورود کنند و سازمان‌های طرف تفاهم‌نامه نیز باید اطلاعات لازم را به‌طور کامل در اختیار استادان قرار دهند؛ به عبارت دیگر تفاهم‌نامه سند یک همکاری دو جانبه است که سبب حل مشکلات می‌شود.

حاجی‌دولو گفت: تاکنون تجربیات خوبی داشته‌ایم که تفاهم‌نامه‌ها سبب افزایش همکاری میان استادان و سازمان‌ها شده‌اند؛ با این حال هنوز همکاری‌های علمی و پژوهشی در سطح استان به حد ایده‌آل و مطلوب نرسیده است.

20104

کد خبر: 662564

وب گردی

وب گردی