دکتر میرزاده: توسعه کیفی واحدها بر محور جذب استادان توانمند است/ توسعه کیفی واحدها بر محور جذب اساتید توانمند است

یازدهمین جلسه هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان با حضور دکتر میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین دعایی مدیرمسئول روزنامه اطلاعات، دکتر زاهدی نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی، دکتر حسینی وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی، دکتر آل طه رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان و سایر اعضای هیات امنای استان کرمان برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر حمید میرزاده در این جلسه با مثبت خواندن اقدامات رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان، گفت: اقدامات بسیار مفیدی در واحدهای سطح استان انجام شده و این موضوع نشان دهنده این است که تفویض اختیار می تواند بسیار موثر باشد. البته ریشه این تفویض اختیار به مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی بر لزوم تشکیل هیات های امنای استانی برمی‌گردد که تصمیم بسیار خوبی بود.

وی با بیان اینکه بسیار خوشحالم که مدیران دانشگاه آزاد اسلامی در استان ها موثر بوده و دلسوزانه و جدی امور را پیگیری می کنند، اظهار داشت: خوشبختانه دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان موفقیت های خوبی در اغلب حوزه ها مانند جذب هیات علمی جدید، ایجاد رشته ها و... داشته است که سرمایه خوبی برای دانشگاه است.

میرزاده در ادامه گفت: اهمیت موفقیت واحد کرمان وقتی روشن می شود که بدانیم این واحد 106 رقیب در سطح استان دارد و ما بسیار خوشحالیم چرا که هرچقدر این رقبا بیشتر باشند، دانشگاه آزاد اسلامی برای جاذبه بیشتر دانشگاه و توسعه علمی بیشتر، تلاش مضاعف می کند.

توسعه کیفی واحدها بر محور جذب اساتید توانمند است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه توسعه کیفی واحدها بر محور جذب اساتید توانمند است، از روسای واحدهای استان کرمان خواست در این زمینه با جدیت عمل کنند.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی در گذشته 53 درصد بار آموزش عالی را بر دوش داشت، گفت: ‌امروز این میزان به 37درصد رسیده است چرا که علاوه بر 2هزار و 300 دقیب برای دانشگاه آزاد اسلامی، جمعیت دانشجویی نیز کاهش پیدا کرده و ما باید از طریق توسعه اقتصاد دانش بنیان قسمتی از هزینه های دانشگاه را تامین کنیم.

میزان اندوخته های مثبت دانشگاه افزایش پیدا کرده است

دکتر میرزاده با بیان اینکه خوشبختانه در سال 94 تراز مالی دانشگاه همانند سال 93 مثبت بوده است، تصریح کرد: خوشحالم اعلام کنم میزان اندوخته های مثبت دانشگاه افزایش پیدا کرده که این افزایش صرف تکمیل طرح های عمرانی دانشگاه شده است.

وی با اشاره به اینکه طرح های نیمه تمام عمرانی دانشگاه در حال اتمام هستند، اظهار داشت:‌ از 2 میلیون و 500هزار مترمربع طرح عمرانی نیمه تمام، یک میلیون و 800هزار مترمربع آن به اتمام رسیده و مابقی طی امسال و سال آینده به بهره برداری می رسد و پس از آن، ما هیچ طرح عمرانی ناتمام بالای 30درصد نخواهیم داشت.

میرزاده با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی برای بقا و اثربخشی خود در توسعه اجتماعی و فرهنگی، برنامه ریزی استراتژیک دارد، گفت: این برنامه به تصویب هیات امنای استان ها و هیات امنای مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی رسیده و براساس دو برش 95 الی 99 و 1400 الی 1404 پیش می رود و به شکل برنامه آمایش دانشگاه آزاد اسلامی در 31 برش استان در دستورکار ستاد نقشه جامع علمی کشور است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه مایه خوشحالی است که در استان کرمان مراکز رشد و شهرک های شفا وجود دارند، خاطرنشان کرد: طرح شهرک شفا یک برنامه ریزی درازمدت 10ساله است که اثربخشی دانشگاه را افزایش می دهد و از این بابت از دکتر آل طه و همکاران ایشان بسیار تشکر می کنم.

تاسیس بیمارستان با مشارکت دانشگاه آزاد اسلامی و وزارت بهداشت و درمان

وی با اشاره به تاسیس بیمارستان با مشارکت دانشگاه آزاد اسلامی و وزارت بهداشت و درمان گفت: خوشبختانه مقرر شده یک بیمارستان 200تختخوابی در استان کرمان ساخته شود. این بیمارستان برای آموزش پزشکی استان به شدت موردنیاز منطقه است و ان شاءالله عملیات اجرایی آن با همکاری و مشارکت وزارت بهداشت و درمان، استانداری کرمان و خیرین شروع می شود.

دکتر میرزاده از روسای واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان خواست کمک های خیرین را برای ساخت این بیمارستان جذب کنند.

وی با بیان اینکه شاخص پیشرفت در دانشگاه آزاد اسلامی به افزایش تعداد دانشجویان نیست، تصریح کرد: شاخص پیشرفت در دانشگاه به این است که تاثیرات دانشگاه در توسعه تحصیلات تکمیلی به چه میزان است و ما در این زمینه بسیار تلاش می کنیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه براساس برنامه سند چشم انداز باید در سال 1404 حدود 30درصد دانشجویان کشور دارای تحصیلات تکمیلی باشند، گفت: خوشبختانه در استان کرمان این میزان 39درصد است. یعنی 39 درصد دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در استان کرمان، در مقاطع تحصیلات تکمیلی تحصیل می کنند که ذخیره بسیار بالایی برای استان است.

میرزاده در پایان تأکید کرد: دانشگاه های بخش خصوصی باید مورد حمایت دولت قرار گیرند تا به توسعه همه‌جانبه کشور کمک کنند.

مصوبات جلسه

در یازدهمین جلسه هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان، پس از ارائه گزارشی از وضعیت فعلی مراکز آموزشی بهرمان و کوه‌بنان، مقرر شد این مراکز به فعالیت خود به عنوان «مرکز» ادامه دهند.

همچنین به منظور جذب هیات علمی در مناطق محروم استان کرمان، مصوب شد با تأیید دبیر استان و معاون برنامه‌ریزی دانشگاه، ضریب جذب اعضای هیات علمی افزایش یابد.

در این جلسه با پیشنهاد واحد کرمان مبنی بر تاسیس و راه‌اندازی پردیس بین الملل ماهان تحت نظر واحد کرمان، در صورت اخذ مجوز از شورای بین الملل دانشگاه موافقت شد.

همچنین طرح اقتصادی و دانش بنیان واحد بافت با عنوان «استفاده از مولد تولید همزمان برق و حرارت CHP» مطرح و با کلیات طرح مذکور با رعایت مقررات موافقت شد.

در ادامه، اعضای هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان با طرح اقتصادی و دانش بنیان واحد انار با عنوان «پروژه فروآلیاژ» مشروط به رعایت مقررات موافقت کردند.

با اخذ تسهیلات بانکی ارزان‌قیمت بانک ملی ایران برای پروژه ساختمان تجاری و اداری خیابان جهاد، طرح شفا و تکمیل ساختمان دانشکده هنر و معماری موافقت شد.

در پایان، با تبدیل حکم وحید خطیبی (سرپرست وارد بردسیر) و حمید سرحدی (سرپرست واحد بم) به ریاست موافقت شد.

لازم به ذکر است در ابتدای این جلسه دکتر آل طه رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان به ارائه گزارشی از عملکرد واحدهای سطح استان از جمله تعداد دانشجو، تعداد دانشجوی تحصیلات تکمیلی، تعداد اعضای هیات علمی، نسبت اعضای هیات علمی به دانشجو، تعداد اعضای هیات علمی جذب شده، وضعیت مراکز رشد، وضعیت طرح شفا، وضعیت طرح های عمرانی، طرح های ماندگار فرهنگی و ... پرداخت.

20101

کد خبر: 662590

وب گردی

وب گردی