عرضه سوخت هوایی برای سومین‌بار در بورس انرژی

سوخت هوایی (ATK) شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران سه‌شنبه (٢٩، تیرماه) برای سومین بار در رینگ بین‌الملل بازار فیزیکی بورس انرژی ایران عرضه می شود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از شانا، دومین عرضه سوخت هوایی روز (سه شنبه، ۲۲ تیرماه) در رینگ بین‌الملل صورت گرفت که این روز نخستین معامله سوخت (ATK) را در بورس انرژی به ثبت رساند.

نخستین معامله سوخت هواپیما (ATK) در رینگ بین‌الملل بورس انرژی از مبدا اراک به مقاصد پاکستان، افغانستان، عراق و ارمنستان در دومین دور عرضه در رینگ بین‌الملل بورس انرژی به ارزش ٧ میلیارد ریال انجام شد.

محموله٥٠٠ هزار تنی معامله شده در دومین عرضه بورس انرژی به قیمت ٢٠ دلار بالاتر از قیمت فوب خلیج فارس بود که از سوی ارمنستان خریداری شد.

نخستین عرضه سوخت هواپیما (ATK) شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران روز چهارشنبه (نهم تیرماه) با حجم چهار هزار تن در رینگ بین‌الملل بورس انرژی بود که به دلیل اولین عرضه و نبود آگاهی مشتریان و اطلاع‌رسانی بدون مشتری روز را به پایان رساند.

قیمت این فرآورده در بورس انرژی بالاتر از نرخ فوب خلیج فارس قیمت‌گذاری شده است اما عرضه آن برای همه مقاصد اعلام شده متفاوت خواهد بود.

سوخت هواپیما ATK عرضه شده در بورس انرژی از پالایشگاه اراک تامین شده است که کیفیت به مراتب بالاتری نسبت به دیگر مشتقات نفتی دارد و حجم عرضه با توجه به خرید و فروش و براساس تقاضای بازار تامین و تنظیم خواهد شد.

401/602

کد خبر: 662620

وب گردی

وب گردی