مذاکره با دبیرشورای نگهبان درباره تعیین تکلیف لایحه احکام دائمی برنامه‌های توسعه‌ای کشور

رئیس مجلس شورای اسلامی از مذاکره خود با آیت‌الله جنتی دبیر شورای نگهبان در رابطه با نحوه بررسی احکام دائمی برنامه‌های توسعه ای کشور خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خانه ملت، محمد دهقان در نشست علنی امروز (یکشنبه 27 تیرماه) مجلس شورای اسلامی در تذکری با اشاره به بررسی لایحه احکام دائمی برنامه‌های توسعه ای کشور اعاده شده از شورای نگهبان گفت: ایرادات شورای نگهبان نسبت به محورها و مفاد این لایحه ایرادات شکلی است، اما کمیسیون مربوطه در زمان تدوین لایحه تعداد زیادی از مواد پیشنهادی نمایندگان را به لایحه مذکور الحاق کرد که این پیشنهادات می‌توانست در قالب یک طرح به صحن علنی ارائه شود.

نماینده مردم چناران و طرقبه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات درخصوص لایحه احکام دائمی برنامه های توسعه‌ای کشور تنها می‌توانست اصلاح شکلی انجام دهد و نباید اصلاحات و حذف مواد را در دستور کار قرار می‌داد، زیرا براساس آیین‌نامه داخلی مجلس تنها موادی باید مورد اصلاح قرار گیرند که شورای نگهبان به آنها اعتراض کرده باشد.

دکتر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر این نماینده گفت: من با آیت‌الله جنتی دبیر شورای نگهبان در رابطه با نحوه بررسی احکام دائمی برنامه‌های توسعه ای کشور صحبت کردم و ایشان در این رابطه اعلام کرد که مواد الحاقی لایحه مذکور با 10 تا 15 ماده توجیه دارد اما چون در این لایحه حدود 70 ماده الحاقی آمده بدین معناست که حاشیه بر متن غلبه دارد.

وی تصریح کرد: مجلس در رابطه با لایحه مذکور تنها از نظر شکلی اقدام به اصلاح کرده است و ما محتوا را تغییر نمی‌دهیم. البته ممکن است در این حوزه نیز نظر متفاوت با نظر شورای نگهبان داشته باشیم.

205/201

کد خبر: 662627

وب گردی

وب گردی