سرنوشت عمارت مسعودیه چه می شود؟

 اختلاف بر سر عمارت مسعودیه پس از احیای فرهنگی این عمارت و برگزاری جشن ها و مراسم مهمی چون جشن خانه سینما و یا نشست کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل که نمایندگان بین المللی در آن حضور یافته اند پر رنگ ترشد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از خبرآنلاین؛ چندی پیش اعلام شد عمارت تاریخی مسعودیه تهران توسط صندوق احیاء و یگان حفاظت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به دلیل انجام تخلفات مکرر و انجام ندادن تعهدات از بهره بردار باز پس گرفته شد.

در ارتباط با اخبار مربوط به فسخ قرارداد مسعودیه از سوی صندوق احیا و بهره برداری از بناها و اماکن تاریخی و فرهنگی، تاریخ برگزاری دادگاه جهت موضوعات قرارداد 14/8/95 تعیین شده و در نتیجه هنوز فسخی صورت نگرفته است.

از تاریخ اعلام فسخ و حضور نیروهای حراست میراث فرهنگی در تاریخ 19/4/95 تا کنون ضمن جلوگیری از ورود کارمندان شرکت بهره‌بردار، تمامی دست اندرکاران و کارکنان و مدیریت صندوق احیا اقدام به جابجایی محل کار خود و استقرار در مکان عمارت مسعودیه کرده اند.

اختلاف بر سراین عمارت پس از احیای فرهنگی این عمارت و برگزاری جشن ها و مراسم مهمی چون جشن خانه سینما و یا نشست کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل که نمایندگان بین المللی در آن حضور یافته اند پر رنگ ترشد.

هر یک از طرفین ادعاهایی بر این عمارت و مفاد قرارداد دارند که مهمترین آن پا فشاری بهره بردار بر عدم تمکین ماده قرارداد مبنی برکاربری اقامتی آن و تبدیل نکردن آن به هتل و آغاز مطالعه و درخواست تغییر کاربری آن به مرکز رویدادهای فرهنگی ست ولذا توقف مرمت عمارت، مهمترین ادعای صندوق نیز برعلیه بهره بردار همین عدم مرمت عمارت است.

به هر حال باید به انتظار دادگاه نشست و رای مراجع قضایی، اما آن چه این میان مغفول مانده این دوران فطرت است. تا برگزاری دادگاه که نتایج آن حتما مدتی پس از برگزاری آن اعلام خواهد شد. تکلیف عمارت مسعودیه چیست؟ مسیولیت این عمارت مهم تاریخی به عهده چه کسی است؟ تا آن زمان صندوق از آن به عنوان دفتر کار استفاده خواهد کرد؟ آیا از آن به همان شیوه بهره برداری خواهد کرد که به آن اعتراض داشت؟ بازدیدکنندگان و مشتاقان ایرانی و خارجی تکلیفشان چیست؟

گویا جز انتظار جهت یافتن پاسخ این همه پرسش ، راهی نیست.

20106

کد خبر: 662750

وب گردی

وب گردی