کمال سجادی :آرای اصولگرایان د رسال 92 هدر رفت/حمایت اصولگرایان از احمدی نژادقابل پش بینی نیست 

یک فعال سیاسی اصولگرا گفت :باید  برای آراء کاندیداها و حفظ منافع اصولگرایی یک نفر در صحنه انتخابات 96 باقی بماند، لذا  سال 92 آرای کاندیداها  هدر رفت.

کمال سجادی در گفتگو با ایسکانیوز در ارزیابی عملکرد خانه احزاب در یک سال پس از بازگشایی گفت: برای بررسی کارکرد خانه احزاب باید کارنامه این نهاد مورد ارزیابی قرار گیرد که آیا کارآمد بوده یا خیر. در یک سال گذشته جلسات خانه احزاب به طور مرتب تشکیل شد و در برخی شرایط سیاسی اجتماعی هم واکنش هایی از خود نشان داد و مسایل در داخل جلسات مطرح و کمیته هایی تشکیل شدند.

خانه احزاب جایگاه خود ا پیدا نکرده است

عضو جبهه پیروان خط امام و رهبری با بیان اینکه کارکرد خانه احزاب در یک سال گذشته بدون نقص نبوده است و اشکالاتی هم داشته افزود:از جمله نواقص خانه احزاب این است ، باتوجه به اینکه خانه احزاب نماینده سایر احزاب به حساب می آید همچنان جایگاه خود را پیدا نکرد ، به طور مثال دولت از اعضای خانه احزاب دعوتی نداشته و در افطاری رئیس جمهوری احزاب دیگر حضور داشتند و این نشان می‌دهد که نقش خود را آنطور که باید و شاید نتوانسته مطرح کند.

مرزها در فراکسیون های خانه احزاب رعایت نشده است

سجادی با بیان اینکه در کل زحماتی در زمینه بازگشایی و فعالیت خانه احزاب کشیده شده است،افزود: وجود خانه احزاب یک ضرورت است اما باید کارکرد آن تقویت شود و همچنین باید در آینده نسبت به ترکیب اصلاح طلب، اصولگرا و مستقل خانه احزاب تجدید نظر شود لذا دقتی که مدنظر درترکیب و چینش اعضای فراکسیون‌های خانه احزاب بود صورت نگرفته است.

او در پاسخ به اینکه چه ایرادی در ترکیب خانه احزاب وجود دارد گفت:آن مرزهایی که باید در فراکسیون‌ها رعایت نشده است یعنی عده ای جزء اصولگرایان و اصلاح طلبان بودند اما به عنوان مستقل کاندیدا شدند و در داخل اصولگرایان و اصلاح طلبان هم آن هماهنگی لازم که قرار بود انجام شود شکل نگرفت و باید در آینده برای تشکیل خانه احزاب این نواقصی که وجود داردبرطرف شود تا خانه احزاب بتواند آن اصالت واقعی خود را که د دفاع از کارکرد و وظایف صنفی احزاب است،انجام دهد.

بررسی اصولگرایان درباره انتخابات شورای شهر 96

دبیر کل جامعه اسلامی کارمندان پیرامون اینکه اصولگرایان چه راهبردی برای انتخاب شوراها و ریاست جمهوری دنبال میکنند ،گفت:
طبیعی است که اصولگرایان هم در رابطه با انتخابات شوراهای شهر و روستا فعال خواهند بود اما اکنون فعالیت ها پیرامون انتخابات شوراهای شهر بیشتر از ریاست جمهوری در دسترس قراردارد و اصولگرایان می تواننداز اکنون برای هماهنگی و انسجام بیشتر در این زمینه وارد عمل شوند و احزاب اصولگرا در حال بررسی های مورد نیاز هستند تا فعالتر در زمینه شورای شهر وارد فعالیت شوند.

او با تاکید بر اینکه اکنون فعالیت در زمینه ریاست جمهوری زود است و فعلا اصولگرایان تحرکات خاصی در این باره ندارند، افزود: اصلاح طلبان، اصولگرایان و مستقلان ترکیب جریان های حاضر در انتخابات سال آتی را تشکیل می دهند و جریان اصولگرایی در بدنه خود کاندیداهایی دارد و یا افرادی را برای بررسی مدنظر دارد تا در نهایت به تعداد اندک برسد و یک نفر را به عنوان نامزد نهایی برگزینند و حمایت کند اما اکنون هنوز اقدام جدی صورت نگرفته است.

سجادی بیان کرد :طیف وسیع اصولگرایان حتما افرادزیادی را در بدنه خود دارد که به لحاظ تجربه و تحصیلات و مدیریتی این ظرفیت را دارند که در معرض رای مردم قرار دهند و این پتانسیل و ظرفیت کاندیداتوری وجود دارد که د رمقابل اینکه می گویند اصولگرایان فردی برای معرفی ندارند باید گفت د رحال حاضر 30 ظرفیت این را داریم که 30 نفر را مورد ارزیابی قرار دهیم.

آرای اصولگرایان در سال 92 هدر رفت

او در پاسخ به اینکه آیا اصولگرایان برخلاف انتخابات گذشته در نظر دارند یک کاندیدا معرفی کنند، گفت: این ایده آل است که یک جناح از یک کاندیدا حمایت کند نه از تعداد زیادی کاندیدا که رای ها تقسیم شود و باید سعی شود به این ایده آل نزدیک شویم که تعداد کاندیداها کم باشد و خود کاندیداها هم به توافق برسند از بین خودشان از یک نفر حمایت کنند.

عضو جبهه پیروان خط امام و رهبری در پاسخ به اینکه اگر وضعیت سال 92 پیش آید و تعدد کاندیدای اصولگرا را در عرصه رقابت داشته باشیم که حاضر نشودند کنار بروند، راهبرد اصولگراها در این زمینه چه خواهد بود ،بیان کرد: اگر تعداد زیادی از اصولگرایان کاندیدا شوند معلوم است که از گذشته درس نگرفته اند که اصولگرایان باید مجموعه ای برای انتخابات سال 96 تشکیل شود تا کاندیداها از آن حرف شنوی داشته باشند و مصوبات مجموعه را بپذیرند.

او ادامه داد:برخلاف سال 92 که تعداد کاندیداهای اصولگرایان متعدد بوداماباید در انتخابات پیش رو برای آرای افراد و حفظ منافع اصولگرایی یک نفر در صحنه باقی بماند لذا سال 92 آرای کاندیداها هدر رفت.

حمایت اصولگرایان از احمدی نژادقابل پش بینی نیست

سجادی در رابطه با احتمال حضور احمدی نژاد و موضع اصولگرایان گفت: آمدن احمدی نژاد در عرصه انتخابات خود یک سوال بزرگی در فضای سیاسی کشوراست که آیا احمدی نژاد اصلا کاندید می شود .

او در پاسخ به اینکه فکر می کنید با توجه به فعالیت هایی که احمدی نژاد دارد حضور پیدا می کند،گفت:اصلا مشخص نیست و از هیچ چیز نمی توان پیش بینی کرد که او حضور پیدا می کند و همچنین قابل پش بینی نیست که اصول گرایان از احمدی نژاد حمایت کنند. و اینکه بیان می‌شود اصولگرایان از احمدی نژاد درخواست حضور دارند گمانه زنی و بی اساس است .

این فعال سیاسی اصولگرا افزود: اینکه احمدی نژاد در انتخابات حضور یابد یک سوال است و این که چه کسانی از او حمایت کنند یک سوال بزرگتری است که اکنون نمی شود به آن پاسخ داد.

حمایت اصولگرایان از روحانی بستگی به عملکرد او در یکسال اخیر داد

سجادی پیرامون احتمال حمایت اصولگرایان از روحانی گفت: وقتی می گوییم اصولگرایان توان این را دارند که 30 نفر را برای انتخابات به میدان بیاورند ممکن است آقای روحانی هم جزء آن 30 نفر باشند و این بستگی به عملکرد آقای روحانی در یک سال آینده دارد.

203/201

کد خبر: 662760

وب گردی

وب گردی