رهنمای رودپشتی : برگزاری آموزش های کاربردی در تمامی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی با توجه به امکانات

معاون برنامه ریزی و امور اقتصاد دانش بنیان دانشگاه آزاد اسلامی با ابلاغ بخشنامه ای از تمامی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی خواست تا با استفاده از امکانات و ظرفیت های خود در راستای توانمندسازی و آموزش های کاربردی اقدام کنند.

فریدون رهنمای رودپشتی معاون برنامه ریزی و امور اقتصاد دانش بنیان دانشگاه آزاد اسلامی در گفت و گو با روابط عمومی با اشاره به ابلاغ بخشنامه ای درباره استفاده از امکانات و ظرفیت های واحدهای دانشگاه در راستای توانمندسازی و آموزش های کاربردی گفت: کلیه واحدهای دانشگاهی موظفند با توجه به سیاست های کلی دانشگاه آزاد اسلامی و نوع آموزش هایی که دفتر توانمندسازی و آموزش های کاربردی از طریق سایتher.barname.iau ابلاغ کرده اقدام کنند.

دکتر رهنما درباره هدف اجرای این طرح در دانشگاه آزاد اسلامی گفت: تامین بخشی از درآمدهای دانشگاه آزاد اسلامی غیر از شهریه یکی از اهداف دانشگاه است بنابراین یکی از مولفه های برنامه دانشگاه برقراری دوره های آموزش کاربردی کوتاه مدت است که با استفاده از ظرفیت ها و امکانات واحدها این مهم می تواند میسر شود از سوی دیگر برگزاری این دوره ها می تواند کمک شایانی به ارتقا سطح علمی و کیفی کلیه ارگان های دولتی و غیر دولتی داشته باشد.

وی تاکید کرد: شرکت در این دوره ها به هیچ عنوان منجر به صدور مدرک تحصیلی نشده و فقط گواهی صدور شرکت در جلسه به شرکت کنندگان در این دوره ها داده می شود.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصاد دانش بنیان دانشگاه آزاد اسلامی افزود: از آنجایی که دانش در حال تغییر است آموزش های کاربردی کمک بسیاری به نوآمد شدن دانش های دانش آموختگان دانشگاه ها می کند.

وی ادامه داد: دوره های آموزش کاربردی کوتاه مدت همچنین می تواند برای توسعه شرکت های دانش بنیان مفید باشد تا از این طریق آنها بتوانند راحت تر در مسیر تجاری سازی علم گام بردارند.

دکتر رهنمای رودپشتی برگزاری این دوره ها را برای مخاطبان دارای صرفه اقتصادی دانست و گفت: این دوره ها به گونه ای طراحی شده تا مخاطبان در مدت زمان کوتاهی به آموزش مورد نیاز برای ارتقای دانش خود دست یابند.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد برگزاری دوره های آموزش کوتاه مدت از سوی دانشگاه آزاد اسلامی بتواند گام موثری در راستای تجاری سازی علم بوده و مورد استقبال صنعت و جامعه واقع شود.

20101

کد خبر: 662860

وب گردی

وب گردی