آخرین مهلت ارسال طرح به دو بخش جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان

دو بخش تئاتر خیابانی و تئاتر خردسال در بیست و سومین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان تا 5 مرداد ماه 1395 پذیرای طرح ها و ایده های اجرایی است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی بیست و سومین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان ، بخش تئاتر خردسال با رویکرد نقش آموزشی هنر نمایش برای گروه سنی زیر پنج سال و به شکل رقابتی برگزار می شود و هنرمندان و متخصصان تئاتر برای این گروه سنی می توانند تا 5 مرداد پیشنهاد های اجرایی خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

نمایشهای این بخش با حضور حداکثر دو بازیگر و در مدت زمان 15 تا ۳۱ دقیقه امکان حضور در این بخش را خواهند داشت.

بخش تئاتر خردسالان با ایده اجرای نمایش در مکانهای غیررسمی تئاتر همچون مهد کودک ها و مراکز پیش دبستانی و آموزشی و با حداقل امکانات فنی برگزار خواهد شد و آثار پیشنهادی میبایست واجد شرایط اجرای آسان و بدون نیاز به امکانات فنی باشد.

همچنین در ایام جشنواره با اختصاص یک سالن مناسب امکان حضور گروه مخاطبان خردسال و دیدن نمایش مهیا خواهد شد.

در بخش مسابقه تئاتر خردسال با ارزیابی مربیان و کارشناسان آموزشی نمایش ها قضاوت و داوری خواهد شد و نمایش برگزیده در مراسم اختتامیه موردتقدیر قرار خواهد گرفت. شیوه اجرایی و نقش آموزشی و تربیتی در انتقال مضمون به مخاطب اولویت انتخاب در این بخش است.

به تشخیص شورای انتخاب حداکثر شش نمایش به عنوان آثار برگزیده برای شرکت در این بخش معرفی می شوند و به گروه های نمایشی تا سقف 40 میلیون ریال کمک هزینه تعلق می گیرد.

بخش مسابقه تئاتر خیابانی نیز با اجرای نمایش در مکانهای عمومی و فضای باز و پذیرش حداکثر هشت گروه نمایشی به شکل رقابتی برگزار خواهد شد. گروه های نمایشی لازم است سه نسخه از طرح داستانی و شیوه اجرایی نمایش را به ستاد جشنواره ارائه دهند. کمک هزینه گروه های راه یافته به جشنواره در بخش خیابانی به تشخیص کمیته انتخاب حداکثر مبلغ 40 میلیون ریال کمک هزینه داده می شود.

آثار ارائه شده در این بخش نباید در هیچ جشنواره ای شرکت کرده و یا اجرای عمومی رفته باشد. چنانچه در هر مرحله ای خلاف این موضوع برای ستاد برگزاری محرز شود اثر مذکور از حضور در جشنواره منع خواهد شد.

بیست و سومین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان با دبیری شهرام کرمی آذر ماه 1395 در یازده بخش تخصصی برگزار می شود.

505502

کد خبر: 662944

وب گردی

وب گردی