ابطال کارت سوخت ناوگان‌ عمومی فاقد بیمه از ‌اول مرداد

سخنگوی کارگروه نظارت و پایش هوشمند ناوگان عمومی ‌با تشریح جدیدترین تصمیمات این کارگروه، گفت: کارت سوخت ناوگان حمل و نقل عمومی فاقد بیمه از اول مرداد‌ماه امسال غیرفعال می‌شود.

‌به گزارش ایسکانیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، شهرام آدم نژاد ‌درباره جدیدترین تصمیمات این کارگروه، بیان کرد: یکی از تصمیمات کارگروه جدول معیار‌های مصرف است، با توجه به داده کاوی‌هایی که بر روی میزان مصرف در این چند ماه صورت گرفت سعی شد که میزان سهمیه با نیاز واقعی ناوگان نزدیک شود و انحراف معیاری که در توزیع سهمیه های سوخت بود بسیار کمتر شود.

وی با بیان اینکه بخش دوم تغییراتی بود که در سقف عملکردی انجام شد، توضیح داد: برای اینکه در روزهای اول اعتماد کاملی بر سیستم ایجاد شود، سعی کردیم که برای میزان مصرف عملکرد سقف‌های کمتری را اختصاص دهیم و بعد از اعتماد به سیستم توزیع سوخت، سقف عملکردی را افزایش دادیم.

آدم نژاد با توضیح اینکه این قانون فقط برای خودروهای حمل و نقل ناوگان عمومی درون و برون شهری اجرا می شود، توضیح داد: بر این اساس به اندازه ای که مستندات حمل خودرو نشان می دهد به آن سهمیه سوخت تعلق می گیرد.

وی درباره اهداف کارگروه و دلایل تشکیل آن نیز، گفت: مصوبه ای در اواخر سال 93 در هیئت وزیران تصویب شد که سهمیه سوخت ناوگان حمل و نقل عمومی باید بر اساس پیمایش به آن‌ها ارائه شود؛ بر اساس این مصوبه کارگروهی با حضور مقامات وزارت نفت، کشور و راه و شهرسازی و ستاد مدیریت سوخت و دستگاهای ذی ربط همچون ستاد مبارزه با قاچاق و ارز برای نظارت بر پیگیری کارهای سهمیه‌ای و جداول تشکیل شد که به طور مستمر روند مصرف و سهمیه ها را مورد پایش قرار دهد‌؛ البته فقط سهمیه گازوئیل ناوگان حمل و نقل عمومی از سوی این کار گروه انجام می شود.

آدم‌نژاد در خصوص غیر فعال شدن کارت سوخت ناوگان عمومی فاقد بیمه بیان کرد: تفاهمات خوبی در چند ماه گذشته بین شرکت پخش فرآورده‌های نفتی و بیمه مرکزی ایران و همچنین مجموعه شرکت توسعه ناجی صورت گرفت و قرار بر این شد که از 6 خرداد برای ناوگانی که فاقد بیمه معتبر هستند هشدارهایی در جایگاه‌های سوخت داده شود؛ بدین صورت که به محض اینکه کارت خود را وارد کنند و بخواهند سوخت را دریافت کنند هشداری مبنی بر اینکه صاحب فاقد بیمه معتبر هستند دریافت کنند.

سخنگوی کارگروه نظارت و پایش هوشمند ناوگان عمومی‌ ادامه داد: قرار بر این شد که در هفته جاری با پلیس به اضافه 10 در سراسر کشور هماهنگ شود و مجموعه دفاتر پلیس به اضافه 10 این خدمات را به صورت رایگان به همه کسانی که مشکلی در رابطه با بیمه داشته باشند، می دهد؛ در صورتی که این هشدار داده شود کارت سوخت این ناوگان به صورت خاکستری در می‌آید و اگر تا یک ماه برای رفع مشکل بیمه خود به پایگاه‌های پلیس به اضافه 10 مراجعه نکنند کارت سوخت آنها باطل می شود.

وی با بیان اینکه هنوز هیچ کارت سوختی باطل نشده است، ادامه داد: هشدار ها را شروع کرده‌ایم و نزدیک 50 هزار کارت سوخت این هشدارها را دریافت می‌کنند؛ کل ناوگان موجود حدود 800 هزار دستگاه است که نفت گاز دریافت می‌کنند و درحال حاضر 50 هزار دستگاه هشدار را دریافت کرده اند که ممکن است برخی از آن ها بیمه داشته باشند اما فقط 10 روز یا یک ماه از آن گذشته باشد اما طبق قانون باید همواره بیمه معتبر را داشته باشند.

آدم‌نژاد با اعلام اینکه از روز 6 خرداد ماه هشدارها را شروع کردیم، گفت: از اول مرداد ماه سال جاری کارت سوخت ناوگان فاقد بیمه معتبر باطل می‌شود.

401602

کد خبر: 662989

وب گردی

وب گردی