قرار نیست ناجا هر معتاد متجاهری را از کف خیابان جمع‌آوری کند

قائم مقام ستاد مبارزه با موادمخدر درباره جمع‌آوری معتادان متجاهر از سوی ناجا، گفت: قرار نیست نیروی انتظامی هر معتاد متجاهری را از کف خیابان جمع‌آوری کند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا، سردار علی مویدی در حاشیه جلسه مشترک خود با وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و همچنین وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که چرا معتادان متجاهر توسط نیروی انتظامی بازداشت نمی‌شوند، گفت: قرار نیست ناجا هر معتادی را که در کف خیابان می‌بیند جمع‌آوری کند.

او تاکید کرد: این موضوع نیازمند اخذ مجوزهای رسمی از دستگاه قضایی و طی روند اداری است.

قائم مقام ستاد مبارزه با موادمخدر در باره نحوه درمان معتادان گفت: امروز مراکز ماده 16 درمان اعتیاد به وزارت رفاه واگذار شد اما موضوع جمع‌آوری معتادان همچنان با نیروی انتظامی و زیر نظر قوه قضاییه ادامه پیدا می‌کند.

مویدی در ارتباط با بازگشت معتادان متجاهر به سطح شهر گفت: پیش‌بینی می‌کنیم با مصوبات جلسه امروز شاهد اتفاقات خوبی در زمینه جمع‌آوری معتادان متجاهر باشیم.

او تاکید کرد: البته صرفا موضوع جمع‌آوری این افراد مهم نیست هر چند که در این زمینه آمادگی وجود دارد؛ اما مشکلات ما در زیرساخت‌ها و نگهداری از معتادان متجاهر است.

قائم مقام ستاد مبارزه با موادمخدر افزود: یکی از مشکلات موجود موضوع مراکز ماده 16 بود که امروز به سازمان بهزیستی کشور واگذار شد.

105105

کد خبر: 663084

وب گردی

وب گردی