با سرکوب معتاد و برخورد سلبی نمی توان معتاد را از اعتیاد نجات داد،/نماینده مجلس دهم: اقتصاد پویا مانع از گسترش اعتیاد می‌شود

نماینده مجلس دهم با بیان اینکه اقتصاد پویا مانع از گسترش اعتیاد می‌شود، گفت: ایجاد اشتغال و فراهم کردن فرصت فعالیت‌های اقتصادی و اجتماعی به جوانان آنها را مصون از اعتیاد می‌کند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از روابط عمومی ستاد مبارزه با مواد مخدر عبد‌الله حاتمیان گفت: پدیده اعتیاد معلول است و علت محسوب نمی شود و بیکاری، بی توجهی، نبود بستر برای انتخاب مسیرهای خوب به لحاظ تحقیق و اشتغال سبب گرایش افراد به ویژه جوانان و نوجوانان به سمت و سوی اعتیاد می‌شود.

او افزود: اعتیاد پدیده اجتماعی است که نهادهای مختلف در بروز و عدم بروز آن نقش دارند. همچنین اقتصاد پویا مانع از شکل گیری طلاق و اعتیاد و سایر آسیب های اجتماعی می شود.

نماینده مجلس دهم با اشاره به اینکه استعمال سیگار مقدمه اعتیاد به مواد مخدر است، گفت: در 95 درصد موارد افراد معتاد در ابتدا سیگار کشیدن را تجربه کرده و پس از آن با دلایل مختلف به سمت مواد مخدر سوق یافته اند به عبارتی دیگر استعمال سیگار قبح اعتیاد را از بین می برد.

حاتمیان در ادامه ضمن انتقاد از تولید و توزیع سیگار در کشور گفت: طی 10 سال گذشته تورم در همه بخش ها ایجاد شده ولی در حوزه دخانیات این مسئله مناسب نبوده است بنابراین در حین اخذ مالیات و افزایش تورم در ارتباط با سیگار، پیشگیری از استعمال دخانیات نیز باید مد نظر مسئولان و خانواده ها قرار گیرد.

نماینده مردم درگز با بیان اینکه نماینده ها در پیشگیری از اعتیاد می توانند نقش موثری داشته باشند، اضافه کرد: کلمه مبارزه با مواد مخدر را نمی پسندم چرا که این مسئله به صورت مستقیم چندان اثر گذار نیست و آنطور که باید و شاید موفق نبوده است لذا باید برای رفع اعتیاد مهمتر از مبارزه پیشگیری را مورد توجه و اهتمام قرار داد.

او رویکرد اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر را در امر پیشگیری از اعتیاد موثر برشمرد و خواستار ورود همه افراد بدین حوزه و مشارکت با ستاد مبارزه با مواد مخدر شد.

نماینده مجلس دهم جهت مشارکت در رویکرد اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر اعلام امادگی 100 درصدی کرد و گفت: بدترین و شدیدترین نوع اعتیاد و معتاد را می توان درمان و فرد معتاد را به آغوش جامعه بازگرداند ولی این مسئله علاوه بر درمان جسمانی معتاد نیاز به مهیا کردن شرایط اجتماعی و فرصت حضور دادن به آن دارد. معتاد برای بهبود یافتن نیاز به عزت نفس دارد تا بتوان آن را از چنگال اعتیاد رهانید.

حاتمیان با تاکید بر اینکه با سرکوب معتاد و برخورد سلبی نمی توان معتاد را از اعتیاد نجات داد، گفت: برای رفع اعتیاد باید اقدامات پیشگیرانه کرد و با ایجاد اشتغال و فراهم کردن فرصت فعالیت اقتصادی و اجتماعی به جوانان آنها را مصون از اعتیاد ساخت.

105105

کد خبر: 663100

وب گردی

وب گردی