باند سارقان مسلح طلافروشی‌های البرز منهدم شد

سارقان نقابدار طلافروشی‌های استان البرز که در حمله مسلحانه با ایجاد رعب و وحشت، بیش از 6 کیلوگرم طلا دزدیده بودند با تلاش کارآگاهان پلیس کرج دستگیر شدند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از روزنامه ایران، سردار بخشعلی کامرانی صالح فرمانده نیروی انتظامی البرز با اعلام خبر دستگیری 7 عضو شبکه سرقت مسلحانه از طلافروشی‌های استان البرز گفت: نخستین سرقت 8 فروردین امسال در منطقه نظرآباد اتفاق افتاد. 4 سارق مسلح نقابدار با استفاده از پتک، شیشه ویترین یک مغازه طلافروشی را شکستند و یک کیلو و 600 گرم طلا را به سرقت بردند. متهمان هنگام فرار با شلیک هوایی اقدام به ایجاد رعب و وحشت کردند تا از تعقیب شاهدان در امان باشند.
به دنبال اعلام خبر این سرقت به مرکز فوریت‌های پلیسی 110 نظرآباد، بلافاصله کارآگاهان اداره مبارزه با جرایم جنایی در صحنه حاضر و با توجه به حساسیت موضوع، تحقیقات گسترده‌ای در خیابان‌های منتهی به محل سرقت مسلحانه انجام دادند. در حالی که عملیات پلیسی برای شناسایی عاملان سرقت مسلحانه و گمانه زنی برای ردیابی متهمان فراری آغاز شده بود، 19 خرداد یک مغازه طلافروشی در حصارک کرج با همین شیوه مورد دستبرد 3 سارق نقابدار قرار گرفت. افراد مسلح این بار، 4 کیلو و 500 گرم طلارا به سرقت بردند.
سردار بخشعلی کامرانی صالح افزود: با توجه به اینکه شیوه سرقتها یکی بود و در این دستبردهای مسلحانه، از یک نوع اسلحه و یک خودروی زانتیا با پلاک جعلی استفاده شده بود، به دستور سرهنگ صفایی رئیس پلیس آگاهی کرج، شناسایی مخفیگاه سارقان فراری در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت.
فرمانده انتظامی استان البرز افزود: با توجه به اینکه هیچ گونه سرنخی از هویت و چهره سارقان در دست نبود، با شیوه‌های خاص پلیسی، یکی از اعضای باند شناسایی و تحت تعقیب مأموران قرار گرفت. در تحقیقات مشخص شد که نامبرده قبلاً دارای یک دستگاه خودرو زانتیا سفید بوده است. بدین ترتیب پاتوق‌های متهم در شهرستان‌های کرج، ساوجبلاغ، نظرآباد، تهران و ملارد شناسایی و تحت مراقبت قرار گرفت.مأموران با شگرد پلیسی و اطلاعات به دست آورده هفت نفر را دراین زمینه دستگیر کرده وآن‌ها دربازجویی‌ها ابتدا منکر هرگونه دخالت یا نقشی در سرقت مسلحانه طلافروشی شدند اما سرانجام به سرقت مسلحانه طلافروشی حصارک بالا و سرقت از طلا فروشی شهرستان نظر آباد با همدستی یک نفر دیگر که ساکن شرق تهران است اعتراف کردند.بدین ترتیب یکی از سارقان در تهران و 3 عامل دیگر در کرج دستگیر شدند و با اعتراف 4 عامل اصلی، 3 مالخر شناسایی و بازداشت شدند.اعضای این باند با فروش اموال مسروقه اقدام به خرید یک دستگاه خودروی 2 میلیارد ریالی کردند.همچنین در بازرسی از مخفیگاه متهمان، تعداد 3 قطعه فرش نفیس مسروقه از سارقان کشف شد.

رئیس پلیس استان البرز در ادامه از دستگیری اعضای باند سارقان و مالخران تحت تعقیب منزل و کیف قاپی که اقدام به سرقت در استان‌های مختلف کشور کرده بودند خبرداد. سردار کامرانی صالح افزود: در پی دریافت پرونده شکایت زنی مبنی بر کیف قاپی، پیگیری موضوع در دستور کار مأموران پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت. مأموران با بررسی موضوع دریافتند که متهمان از دستگاه پوز فروشگاهی اقدام به خرید کالا کرده‌اند، بلافاصله اکیپی از مأموران به آدرس مربوطه مراجعه و در بازبینی تصاویر دوربین مغازه، چهره شخصی که ازکارت مسروقه استفاده کرده بود را شناسایی و مشخص شد که نامبرده دارای سابقه کیفری در خصوص کیف قاپی بوده وتحت تعقیب ازسوی پلیس آگاهی یکی از استان‌ها است. با تحقیقات پلیس محل اختفای آنها شناسایی و متهمان دستگیرشدند و یک دستگاه خودرو 405 و موتورسیکلت فاقد پلاک که در سرقت از آنها استفاده می‌کردند توقیف شد.
او ادامه داد: متهمان به ارتکاب19فقره کیف قاپی با یک دستگاه موتورسیکلت و به 49 فقره سرقت منزل به شیوه و شگرد توپی زنی وتخریب قفل درب واحدهای آپارتمانی و ویلایی به همراه فرد دیگری و فروش اموال مسروقه به سه مالخر اعتراف کردند. ارزش تقریبی اموال مسروقه 9 میلیارد و 690 میلیون ریال برآورد شد و هر سه متهم به همراه سه مالخر پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند.
20106

کد خبر: 663171

وب گردی

وب گردی