نشست خبری کنسرت گروه تامای برگزار شد/دعوت از علی دایی و کریم باقری برای حضور در کنسرت

گروه تامای که قرار است یکشنبه 10 مرداد 95 در تالار وحدت به روی صحنه برود نشست رسانه ای خود را امروز برگزار کرد.

به گزارش ایسکانیوز نشست رسانه ای گروه موسیقی تامای به سرپرستی رسول دلریش و به خوانندگی داریوش دهری صبح امروز، سه شنبه 29 تیر ماه در تالار وحدت برگزار شد.

در ابتدا خواننده گروه داریوش دهری درباره این گروه گفت: گروه تامای را با تلاش زیادی از سال 90 به کمک آقای دلریش ثبت کردیم و تا امروز که توانستیم آن را پربارتر کنیم کار را ادامه دادیم و در 10 مرداد ساعت 9 شب با یک کنسرت متفاوت روی صحنه خواهیم رفت.

وی ادامه داد: تمام آهنگ هایی که دوستان در حیطه آذربایجان اجرا کردند ما در این کنسرت به سبک کاملا جدید اجرا می کنیم. در واقع تلفیقی از موسیقی دیروز و امروز را روی صحنه می بریم. ما سه آهنگ از آلبوم اول و 4 آهنگ از آلبوم دوممان که ساخته های خودمان است و 10 آهنگ فولفلوریک و یکسری آهنگهایی هم که بقیه هنوز اجرا نکردند و فقط مختص تامای هست را اجرا می کنیم.

دهری افزود: در این کنسرت نسبت به کنسرت های قبل کارهای متفاوت تری را اجرا خواهیم کرد و آهنگ های متفاوتی با تنظیم جدید را به گوش شنونده خواهیم رساند. خواننده گروه تامای در ادامه افزود: در این کنسرت حرکات فولکلوریک توسط بچه ها به مربی آقای حاج بابابی اجرا میشود.

وی درباره استفاده از نوازندگان آذربایجانی گفت: بنا به دلایلی نوازندگان خطه آذربایجان را در این کنسرت کنار خودمان نخواهیم داشت ولی حتما در کنسرت های بعد با این نوازندگان روی صحنه خواهیم رفت.

داریوش دهری در پاسخ به سوالی که آیا فقط آهنگ های قدیمی را اجرا می کنند گفت: ساختار موزیک آذری نیاز به شاعر تنظیم کننده و آهنگ ساز دارد. به ما تنبلی را یاد دادند که آهنگ های آذربایجانی را آماده در اختیار داشته باشیم.

وی ادامه داد: همچنین اگر ما خودمان بخواهیم آهنگ تولید کنیم خرج بسیاری دارد و اسپانسر نداریم اگر کارهای ما حمایت شود و به گوش همه برسد همه جای ایران پخش شود مطمئنا آهنگ های خودمان را بیشتر از آهنگ های قدیمی اجرا می کنیم در عین حال اگر 90 درصد مردم آهنگ بری باخ را شنیده باشند چرا نباید این آهنگ اجرا شود ما این آهنگ را اجرا می کنیم ودر کنارش آهنگهای خودمان را می نوازیم.

دهری در ادامه عنوان کرد: هر گروه و خواننده ای که برای اجرا دعوت می شوند مطمئنا تمام هدفش این نیست که چند آهنگ قدیمی که مخاطب خوشش می آید را اجرا کند من برای خودم هدف و بینش و سبکی دارم و فکر می کنم روش من 100 درصد با دیگران متفاوت است. اگر فقط آهنگهایی را اجرا کنم که خودم دوست دارم مطمئنا فروش نخواهم کرد و باید بحث و خاطره سازی هم در نظر گرفت.

خواننده این گروه درباره فعالیت های تامای گفت: ما سعی می کنیم این کنسرت را در تالار وحدت تمدید کنیم و همچنین توری در شهرهایی مانند تبریز ارومیه سرعین و زنجان داشته باشیم. البته ما قبلا در سرعین و میانه کنسرت داشتیم که دقیقه 90 کنسل شد.

بابک حیدری مدیرعامل دیستوروفی ایران که در این نشست حضور داشت در مورد این بیماری گفت: این بیماری از بیماریهای شایع ژنتیکی است و منجر به معلولیت جسمی حرکتی بیماران می شود و متاسفانه درمانی برای آن نیست و در ایران بین 30-35 هزار نفر مبتلا به این بیماری هستند.

وی ادامه داد: این انجمن از سال 86 کار خود را شروع کرده است و این بیماری بیش از 40 نوع دارد که در مورد شایع آن قلب و ریه تحلیل می رود و منجر به فوت می شود.

حیدری افزود: این بیماری خرج بسیار زیادی دارد هیچ کدام ازداروهای کمکی که برای این بیماران باید استفاده شود شامل بیمه نمی شود چون این داروها جز داروهای بدن سازی و شیک و لوکس محسوب می شوند.

مدیرعامل این انجمن صحبتهایش را اینگوه پایان داد ما توسط آقای دلریش با گروه تامای آشنا شدیم و خوشحالیم هنرمندان به این قبیل موضوعات اهمیت می دهند.

در پایان این نشست داریوش دهری ضمن تشکر از مدیر کل دفتر موسیقی مدیر بنیاد رودکی و مدیر تالار وحدت گفت: خیلی دوست دارم علی دایی و کریم باقری در کنسرت ما حضور داشته باشند و خیلی خوشحال می شوم این دوستان را در کنسرت ببینم.

گفتنی است گروه تامای 10 مرداد ساعت 21:30 با اجرای قطعات فولکلوریک روی صحنه می رود.

508502

کد خبر: 663274

وب گردی

وب گردی