وام ۲.۴ میلیارد دلاری روسیه به ایران در بخش برق و ریل

رسانه‌های روس از اعطای وام ۲.۴ میلیارد دلاری این کشور به ایران خبر می‌دهند که قرار است در صنعت برق و صنایع ریلی ایران استفاده شود.

به گزارش ایسکانیوز، بر اساس اطلاعات منتشر شده در پورتال رسمی اطلاعات حقوقی روسیه، این کشور حدود یک میلیارد یورو ( ۱.۱ میلیارد دلار) جهت برقی کردن خطوط ریلی ایران و حدود ۱.۲ میلیارد یورو ( ۱.۳ میلیارد دلار) جهت ساخت نیروگاه اختصاص خواهد داد.

بنابراین حکم، اولین بخش از این وام به برقی کردن خط آهن ۲۰۳ مایلی گرمسار-اینچه برون در مرکز ایران اختصاص خواهد یافت.

بخش دوم این وام صرف تامین مالی ۸۵ درصد از قراردادهای ساخت نیروگاه های حرارتی خواهد شد و باقیمانده ی این وام به عنوان پیش پرداخت به پیمانکاران روسی داده می‌شود.

روسیه در چارچوب توافق ها و قراردادهای امضا شده با ایران، دو وام به مجموع ارزش۲،۲ میلیارد یورو در اختیار جمهوری اسلامی قرار می دهد که برای اجرای دو طرح ریلی و نیروگاهی پیش بینی شده هزینه خواهد شد.

براساس گزارش اسپاتنیک، بازپرداخت این دو وام پنج ساله و با کارمزد ۲.۷۷ درصد خواهد بود.

در جریان نشست آبان ماه سال ۹۴ کمیسیون مشترک همکاری ایران و روسیه در مسکو که به تهیه نقشه راه توسعه روابط دو کشور منجر شد، مجموعه ای از برنامه ها و اجرای طرح های مشترک در بخش های مختلف از جمله صنعتی، نیروگاهی، ریلی و انرژی در ایران با همکاری طرفین پیش بینی و قرار شد مسکو بخشی از هزینه های این طرح ها را به صورت وام اعتباری در اختیار تهران قرار دهد.

602/401

کد خبر: 663329

وب گردی

وب گردی