فرار از زندان از نوع ایرانی/ماجرای فرار 6 تبهکار از بازداشتگاه

شش تبهکار که شبانه و از طریق کانال تهویه هوا از بازداشتگاه گریخته بودند در چند عملیات جداگانه پلیسی دستگیر شدند. سردسته این باند، مرد سابقه‌داری است که قصد داشت از کشور خارج شود اما ناکام ماند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از روزنامه ایران، ساعت 9 شامگاه مأموران در جریان فرار شش تبهکار از بازداشتگاه قرار گرفتند. شواهد نشان می‌داد آنها از طریق کانال تهویه هوا و تخریب دیوار بازداشتگاه خود را به محوطه بیرونی بازداشتگاه واقع در خیابان جنت‌آباد رسانده و درحالی که پابند داشتند در تاریکی شب گریختند.
با مخابره این خبر به مسئولان پلیس، بلافاصله با دستور بازپرس پرونده، حساب‌های بانکی متهمان مسدود و آنها ممنوع‌الخروج و ممنوع‌المعامله شدند. نخستین بررسی‌ها نیز نشان می‌داد شش تبهکار از متهمان پرونده‌های سرقت خانه هستند که به صورت جداگانه از خانه‌های پایتخت سرقت می‌کردند. در ادامه مشخص شد طراح این فرار مرد 40 ساله‌ای به نام محمود است که بیش از 100 سرقت خانه به شیوه توپی‌زنی و به ارزش 7 میلیارد تومان در پرونده‌اش دارد. سایر متهمان که در بازداشتگاه شاهد فرار آنها بودند، گفتند: نزدیک غروب 22 تیر به همراه 5 متهم دیگر به سمت هواکش رفته و آن را از جا درآوردند. در این هنگام یکی از بازداشتی‌ها که تنها یک روز از بازداشتش می‌گذشت به آنها اعتراض کرد، اما متهمان او را گرفته و دست و پا و دهانش را بسته و بعد هم به فرارشان ادامه دادند.

در حالی تجسس‌های ویژه درباره یافتن متهمان فراری ادامه داشت که صبح روز بعد مرد جوانی با پلیس تماس گرفت و گفت: شب گذشته یکی از دوستانم که متهم به سرقت از دو خانه است به خانه‌ام آمد و گفت که از بازداشتگاه فرار کرده است. از آنجا که اتهام سنگینی نداشت از او خواستم خودش را به پلیس معرفی کند. بعد هم به کلانتری رفت و خودش را معرفی کرد.
در ادامه تحقیقات کارآگاهان موفق شدند دو متهم دیگر را همان روز و دو متهم دیگر را در کمتر از یک هفته دستگیر کنند.دو متهم بازداشت شده در تحقیقات عنوان کردند که به همراه محمود از تهران خارج شده و به یکی از شهرهای مرزی کشور رفتند اما در آنجا با هم درگیر شده و در نهایت به تهران بازگشتند.با بدست آمدن این اطلاعات مأموران راهی مخفیگاه محمود در شهر مرزی شدند اما متهم آنجا را ترک کرده بود.این درحالی بود که وی اعلام کرده بود دست پلیس هیچ‌ گاه به او نمی‌رسد. تعقیب سایه به سایه ادامه داشت تا اینکه رد محمود در مشهد زده شد. بدین‌ترتیب اکیپی از کارآگاهان با در دست داشتن نیابت قضایی راهی مشهد شده و متهم جوان را در خانه یکی از اقوامش دستگیر کردند. این درحالی بود که او قصد داشت همراه همسر و فرزندش از ایران فرار کند.محمود زمانی که برای تحقیقات به دادسرای ویژه جرایم جنایی انتقال داده شد به فرار از زندان اعتراف کرد و گفت: از آنجا که می‌دانستم زمان زیادی را در حبس خواهم بود، نقشه سرقت را یک هفته قبل از فرار طراحی کردم. با آنکه اعضای باندم همراه من دستگیر شده بودند اما آن شب آنها در بازداشتگاه مرکز بودند، پس من ناگزیر همراه چند متهم دیگر که همگی در کار سرقت از خانه بودند فرار کردیم.او ادامه داد: بعد از فرار جلوی یک خودرو را گرفتیم و با تهدید، راننده را مجبور کردیم که ما را به خانه یکی از دوستانم ببرد. آنجا پابندهایمان را باز و لباس‌هایمان را عوض کردیم بعد هم به یکی از شهرهای غرب کشور رفتیم، اما موفق به فرار نشدیم. برای همین به مشهد رفتم تا از آنجا فرار کنم که دستگیر شدم.

20106

کد خبر: 663457

وب گردی

وب گردی