ممنوعیت ثبت نام دانشجویان تمامی مقاطع بدون سند پذیرش مرکز آزمون/تقویت پایش و نظارت بر امور آموزشی واحدها

نشست تخصصی روسای شورای آموزشی استان های دانشگاه آزاد اسلامی صبح امروز با حضور دکتر حسین زاده لطفی معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، در این نشست دکتر حسین زاده لطفی پس از شنیدن مشکلات و پیشنهادهای اعضای جلسه در خصوص مسائل آموزشی واحدها گفت: حفظ کیفیت و ارتقای آموزشی جزو سیاست های اصلی معاونت آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی به شمار می رود از این رو ممیزی رشته محل ها در دور اول در سال 94 و دور دوم در خردادماه 95 انجام شد که نتایج آن در انتهای این نشست به اطلاع اعضا خواهد رسید.

وی افزود: نتایج این ممیزی ملاک عمل تصمیم گیری ما در تخصیص دانشجو به تویژه در دوره های تحصیلات تکمیلی است. انتظار داریم که واحدها نسبت به جذب اعضای هیات علمی با کیفیت اهتمام ویژه ای داشته باشند.

دکتر حسین زاده لطفی به فراخوان جذب اعضای هیات علمی در دی ماه 94 اشاره و انتشار آن را موجب رفع مشکلات بسیاری از واحدها در کمبود اعضای هیات علمی دانست.

معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی افزود: آیین نامه رکود علمی اعضای هیات علمی و تشویق مقالات آنها یکی دیگر از مواردی بود که در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت و به سوالات اعضا در این باره پاسخ داده شد. همچنین مقرر شد سامانه ای در این خصوص طراحی و تا پایان شهریورماه اجرایی شود.

وی در ادامه گفته های خود تاکید کرد: ثبت نام دانشجویان تمامی مقاطع بدون سند پذیرش مرکز آزمون امکانپذیر نیست.

دکتر حسین زاده لطفی گفت: سیاست حوزه آموزش در سازمان مرکزی تمرکز زدایی و تفویض اختیار به واحدهاست. این اقدام از سال گذشته انجام شده و در حوزه کمیسیون موارد خاص تفویض تا درصد بالایی صورت گرفته است. البته سازمان مرکزی سعی دارد نقش سیاستگذاری و نظارتی خود را تقویت کند.

وی افزود: یکی از مصوبات این جلسه ایجاد بخش کنترل و نظارت بر امور آموزشی واحدهاست که مقرر شد سازو کار جدیدی در این باره تعریف شود.

معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دو آیین نامه کارشناسی ارشد و دکترای تخصصی در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مقرر شد در پایان این نشست اعضای جلسه نظرات خود را برای تدوین نهایی آن اعلام کنند.

وی ادامه داد: در آیین نامه دوره دکترا تمامی موارد از جمله امتحان جامع، نحوه انتخاب استاد راهنما و زمان آن و ... به دقت پیش بینی شده است.

دکتر حسین زاده لطفی همچنین از برگزاری نشست آموزشی سراسری دانشگاه آزاد اسلامی در تاریخ 12 و 13 شهریورماه در واحد مشهد خبر داد و گفت: از تمامی استان ها انتظار داریم پیش از برگزاری این نشست کارگروهایی را در سطح استان برگزار کرده تا نشست سراسری در واحد مشهد به تدوین چند آیین نامه کاربردی و مورد نیاز منتهی شود.

2020

کد خبر: 663479

وب گردی

وب گردی