استفاده از ضایعات مرغ در تولید مواد اولیه فراورده‌های آرایشی تکذیب شد

رئیس اداره آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو با غیر واقعی دانستن استفاده از پوست و ضایعات مرغ در تولید مواد اولیه فراورده‌های آرایشی، گفت: نظارت‌های سختگیرانه بهداشتی که بر مراکز تولیدی حاکم است، کوچک‌ترین تخلفی را بر نمی‌تابد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا دکتر مصطفی اسماعیلی با بیان اینکه اخباری که درباره استفاده از پوست و ضایعات مرغ در تولید مواد اولیه لوازم آرایشی انتشار می‌یابد، شایعاتی بیش نیست،گفت: مکان‌های تولید مواد اولیه لوازم آرایشی و بهداشتی که دارای مجوزهای لازم بهداشتی هستند، می‌توانند فرآورده‌های خود را به کارخانجات این قبیل لوازم بفروشند.

او افزود: از چربی‌های حیوانی مثل پیه گوسفند و گاو البته با قید رعایت ضوابط بهداشتی در تولید فراورده‌هایی مثل صابون استفاده می‌شود و این در حالیست که چربی‌های مرغ از این قاعده مستثنی هستند.

اسماعیلی با اشاره به اینکه نظارت مستقیم بر کارخانه‌های تولید فراورده‌های آرایشی و بهداشتی بر عهده معاونت غذا و داروی دانشگاه‌های علوم پزشکی شهرهای مختلف است گفت: در این نظارت‌های سختگیرانه اگر تخلفی رویت شود بدون کوچک‌ترین گذشتی توسط دانشگاه گزارش شده و در مجامع قضایی به آن رسیدگی می‌شود.

بنابر اعلام روابط عمومی سازمان غذا و دارو، به گفته اسماعیلی، مسئولیت نظارت بر شهر تهران را یکی از سه معاونت‌های غذا و داروی دانشگاه‌های علوم پزشکی شهید بهشتی، ایران و تهران عهده‌دارند.

رئیس اداره آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو در پایان تاکید کرد: سازمان غذا و دارو به‌ صورت مستمر اماکن خرید و فروش مواد اولیه آرایشی و بهداشتی و همچنین فاکتورهای خرید کارخانجات را مورد بررسی قرار می‌دهد.

105105

کد خبر: 663515

وب گردی

وب گردی