کوهکن: یکی از گزینه‌های اصولگرایان برای انتخابات ریاست جمهوری 96 ظرفیت دارد تبدیل به «پدیده» شود

محسن کوهکن گفت:در مورد گزینه های مقابل روحانی، بنده یک یا دو گزینه را مد نظر دارم که حرف برای گفتن دارند و افرادی هم در تلاش هستند که آنها را راضی کنند تا در انتخابات حاضر شوند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از اعتماد ،محسن کوهکن گفت:در مورد گزینه های مقابل روحانی، بنده یک یا دو گزینه را مد نظر دارم که حرف برای گفتن دارند و افرادی هم در تلاش هستند که آنها را راضی کنند تا در انتخابات حاضر شوند.

بخشی از گفت و گوی این چهره اصولگرا و عضو جبهه پیروان خط امام و رهبری را در ادامه بخوانید؛

جریان اصولگرایی برای انتخابات ٩٦ چه راهبردی دارد؟
اولین ویژگی و راهبرد اصولگرایان برای انتخابات ٩٦ این خواهد بود که با یک روند همگرایانه با درجه بسیار بالایی به سمت این بروند که به نامزد واحد و مطلوب خود برسند.

گزینه‌ای که جریان اصولگرایی معرفی می‌کند باید فردی امتحان پس داده باشد یا باید فرد جدیدی باشد؟
این گزینه می‌تواند از بین گروه‌های متنوعی باشد اما من فکر می‌کنم که هستند افرادی که به علت اینکه سال‌ها در مراجع تصمیم‌سازی بودند و ارتباط با تصمیم‌گیری‌ها تقنینی و اجرایی داشتند می‌توانند گزینه خوبی باشند. ولو اینکه فرد جدید و تازه‌ای باشد می‌تواند مناسب باشد. فقط باید سوابق و نوع رفتارش نشان دهد که محاسن چند رییس‌جمهور پیشین از جمله آقایان هاشمی، خاتمی، احمدی‌نژاد و روحانی را داشته باشد اما نقاط ضعف این چهار فرد را نداشته باشد.

اخیرا مسائلی از افزایش تحرکات احمدی‌نژاد شنیده می‌شود. ارزیابی شما از این تحرکات و اخبار چیست؟
من فکر می‌کنم برخی اصلاح‌طلبان دارند تبلیغات گسترده‌ای برای آقای احمدی‌نژاد انجام می‌دهند. وقتی که نایب رییس مجلس ششم جمله‌ای به این مضمون می‌گوید که ما همه زندگی‌مان را می‌فروشیم که آقای احمدی‌نژاد رای نیاورد یا یک عضو مجمع روحانیون مبارز می‌گوید آقای احمدی‌نژاد یک مهره سوخته سیاسی است، بیشترین تبلیغ و رویش رای برای او در شهرستان‌ها و نقاط ضعیف خواهد بود. اگر واقعا احمدی‌نژاد را قبول ندارند باید مراقب صحبت‌ها و مصاحبه‌های‌شان باشند. آقای احمدی‌نژاد فرد زیرکی است و الان هم دقیقا استراتژی و تاکتیک‌های گذشته را انتخاب کرده است که در بدنه اجتماعی و اقشار ضعیف جواب می‌دهد. کسانی که مدعی هستند احمدی‌نژاد نباید رییس‌جمهور شود باید بیشتر مراقب صحبت‌ها و مصاحبه‌های خودشان باشند.

اصولگرایان چه موضعی در قبال حضور احمدی‌نژاد در انتخابات ٩٦ خواهند گرفت؟
خود او و برخی از نزدیکان او اعلام کردند که ما اصولگرا نیستیم و کاری هم با اصولگرایان نداریم. کسی که خودش را اصولگرا نمی‌داند، طبیعی است که انتظاری هم از اصولگرایان برای حمایت ندارد. وقتی او انتظاری از اصولگرایان نداشته باشد، اصولگرایان حساسیت مثبت یا منفی در قبال او نخواهند داشت.

برخی چهره‌های جامعه روحانیت اعلام کردند که احتمال دارد در انتخابات ٩٦ از آقای روحانی حمایت کنند. شما این احتمال را چقدر می‌دانید؟
حمایت یا عدم حمایت از آقای روحانی کاملا بستگی به گفتار و رفتار او در این یک سال باقی‌مانده دارد.او باید بتواند بخشی از دغدغه‌های مردم را حل کند. اگر دولت آقای روحانی بتواند در این مدت باقی مانده در بحث رکود اقتصادی و خارج شدن از آن قدم‌هایی بردارد و آثار آن در زندگی مردم مشهود باشد از او حمایت خواهیم کرد. به هر حال جریان اصولگرایی به دنبال کسی است که بتواند به مردم خدمت کند و گره‌ها و مشکلات را حل کند. ما این آرزو را نداریم اما اگر خدایی ناکرده دولت موفق نشود در بحث‌های اقتصادی و به خصوص اجرایی کردن اقتصاد مقاومتی و رسیدگی به دغدغه‌های اقتصادی مردم خوب عمل کند احتمال اینکه اصولگرایان به حمایت از آقای روحانی روی آورند به سمت صفر میل خواهد کرد.

در انتخابات ٩٦ جدی‌ترین گزینه‌هایی که جریان اصولگرایی می‌تواند در مقابل آقای روحانی معرفی کندچه کسانی هستند؟

بنده یک یا دو گزینه را مد نظر دارم که حرف برای گفتن دارند و افرادی هم در تلاش هستند که آنها را راضی کنند تا در انتخابات حاضر شوند. هنوز جریان اصولگرایی فرآیندی را تعریف نکرده است که به یکی از این افراد برسد. برداشت من چنین است. احتمالا یکی از این دو گزینه مطرح جریان اصولگرایی ظرفیت لازم را دارد که در زمان خود تبدیل به پدیده شود.

205/201

کد خبر: 663518

وب گردی

وب گردی