۷۹ خوابگاه دانشجویی غیردولتی تعطیل شد

رئیس هیات مدیره خوابگاهداران غیر دولتی کشور با تشریح آخرین آمار از وضعیت خوابگاه‌های غیر دولتی اعلام کرد: ۷۹ خوابگاه غیر دولتی تعطیل شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از مهر، علیرضا شوکتی با اشاره به آخرین آمار از وضعیت خوابگاه‌های غیر دولتی گفت: در حال حاضر۷۹ خوابگاه تعطیل شدند، ۳ خوابگاه در راهروی دادگاهها به سر می برند، ۴ مورد ورشکسته شدند و ۶۱مورد از کار خوابگاهداری انصراف دادند.

او با اشاره به عوامل تعطیلی خوابگاه‌های غیر دولتی افزود: از دلایل مهم تعطیلی خوابگاه‌های خصوصی می توان به بالارفتن هزینه های انرژی شامل آب و برق و گاز و ...، افزایش سرسام آور عوارض و مالیات، راه اندازی خوابگاه‌های خودگردان توسط برخی دانشگاه‌ها از طریق کارکنان خود و عدم همکاری برخی دانشگاه‌ها با خوابگاهداران غیر دولتی اشاره کرد.

رئیس هیأت مدیره خوابگاهداران غیردولتی با بیان اینکه در حال حاضر ۲۰۶ خوابگاه غیردولتی در سراسر کشور فعالند و ۵ مورد هم در شرف تاسیس هستند، افزود: این در حالی است که ظرفیت خوابگاه‌های فعال دخترانه که قبلا دارای مجوز بودند، ۱۵ هزار و ۱۸۶ مورد و همچنین ظرفیت خوابگاه‌های فعال پسرانه ۳ هزار و ۴۵ مورد بود.

شوکتی گفت: ۱۳ مورد از خوابگاه‌هایی که در شرف تاسیس بودند به دلیل عدم حمایت دانشگاه ها نتوانستند برای راه اندازی خوابگاه های خود از وام کم بهره بانک‌ها استفاده کنند.

او ادامه داد: متاسفانه صندوق رفاه عملا فقط از شورای نظارت بر خوابگاه های غیردولتی حمایت می کند، شورایی که قرار بود متولی و حامی خوابگاهداران و دانشجویان باشد اما این اقدامات علاوه بر تحمیل هزینه های سنگین برای دانشجویان و خوابگاهداران، باعث دلسردی بخش خصوصی نیز شده است. این در حالی است که بخش خصوصی چندین میلیارد به دولت در زمینه امور رفاهی دانشجویان در قالب خدمات اسکان دانشجویان کمک کرده است.

شوکتی با اشاره به ادامه فعالیت تعاونی خوابگاه داران غیردولتی گفت: تعاونی با جدیت و مثل گذشته به فعالیت خود ادامه داده و هرجا که در حق دانشجو و خوابگاهدار کم لطفی صورت گیرد، ورود می کند.

20104

کد خبر: 663602

وب گردی

وب گردی