آیین رونمایی از کتاب میرجلال الدین کزازی برگزار شد

آیین رونمایی کتاب نارنجستان ناخودآگاهی تالیف استاد برجسته ادبیات و زبان فارسی میرجلال الدین کزازی عصر سه شنبه 29تیر با حضور نویسنده و جمعی از اساتید ادبی و هنری در فرهنگسرای ارسباران برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی فرهنگسرای ارسباران، کتاب نارنجستان ناخود آگاهی مشتمل بر 11 فصل و در برگیرنده مجموعه مقالات منتشر شده در مجلات تخصصی و دست نوشته های استادکزازی در یک سال گذشته است.
غلامرضا خاکی منتقد و نویسنده ادبی در این آیین با اشاره به دانش بالای استاد کزازی در حوزه زبان شناسی، ادبیات، حماسه و اسطوره ها بسیار خاطرنشان کرد: نوشتار و گفتار این شاهنامه پژوه مطرح کشور، در روزگار ما جان تازه ای به زبان فارسی بخشیده است.
این نویسنده با بیان تاثیر گذاری بر شاگردان و نزدیکان و سعه صدر در برابر گفتار و سخنان دیگران را به عنوان یکی از ویژگی های بارز استادکزازی اظهارداشت : در کتاب" نارجستان ناخودآگاهی" سه گونه متفاوت نا خودآگاهی فردی، تباری و جهانی(همگانی) از سوی مولف اثر مورد توجه قرار گرفته است.
همچنین وی درادامه افزود: استاد کزازی در این کتاب روش رسیدن از ناخودآگاهی فردی به ناخودآگاهی جهانی را تشریح کرده است.
اجرای موسیقی زنده با تنبورنوازی استاد حیدرکاکی( آهنگساز ونوازنده)، تارنوازی مازیار حیدری ( پژوهشگرموسیقی ، نوازنده، سازنده ساز)، تنبک نوازی پیمان سیف ، شاهنامه خوانی کیخسرو دهقانی به همراه شعرخوانی و اجرای رضارفیع شاعر و طنزپرداز بخشی از برنامه های این آیین بود.
همچنین فریبا وکیلی وکیومرث عباسی قصری از شاعران و ترانه سرایان معاصر و اساتید و دانشجویان دانشگاه تهران در این برنامه حضور داشتند.
در خاتمه با حضور دکتر محسن سلیمانی رییس فرهنگ سرای ارسباران و محسن محمدی مدیر نشرمعاصر لوح سپاسی به میرجلال الدین کزازی استاد زبان و ادبیات فارسی دانشگاه، نویسنده، مترجم ،شاهنامه پژوه و چهره ماندگار ادبیات فارسی اهدا شد.

508502

کد خبر: 663638

وب گردی

وب گردی