تأکید ونتورا به جوانگرایی در تیم ملی فوتبال ایتالیا

سرمربی جدید تیم ‌ملی فوتبال ایتالیا تاکید کرد همه بازیکنان شانس حضور در این تیم را دارند. او از جوانگرایی در تیم لاجوردی پوشان را ادامه کار آنتونیو کونته سخن گفت.

به‌ گزارش ‌ایسکانیوز و به نقل از فوتبال ایتالیا، فدراسیون فوتبال ایتالیا قبل از یورو 2016، جانشین آنتونیو کونته را مشخص کرد و توانست جامپیرو ونتورا را به عنوان جدید تیم ‌ملی فوتبال ایتالیا انتخاب کند.

این مربی وظیفه دارد ایتالیا را به جام جهانی روسیه برساند. ونتورا در نخستین نشست خبری خود گفت: خیلی خوشحالم که به عنوان سرمربی جدید ایتالیا انجام وظیفه خواهم کرد. عملکرد ایتالیا را در یورو 2016 با دقت بررسی کردم و فکر می‌کنم یکی از نمایش های خوب تیمی را داشتیم. حالا باید به فکر رقابت‌های پیش‌رو باشیم و بازیکنان جدیدی را به ترکیب تیم ‌ملی اضافه کنیم. با کونته، سرمربی قبلی صحبت کردم و نکات زیادی در مورد تیم ملی می‌دانم. می‌خواهم تیم جوانی در ایتالیا بسازم و بازیکنان جدیدی را به تیم ‌ملی دعوت کنم.

ونتورا سرمربی 68 ساله که تا پایان جام جهانی 2018 قراردادش با فدراسیون فوتبال ایتالیا اعتبار دارد، باید در اولین دیدار خود به عنوان سرمربی لاجوردی‌پوشان به مصاف فرانسه برود. او در این مورد هم اظهار کرد: باید تاکید کنم دوره جدیدی از فوتبال ایتالیا شروع شده است. خیلی خوشبختم که حمایت کامل رییس فدراسیون ایتالیا را حس می ‌کنم. وقتش رسیده است که یک گام رو به جلو برداریم. می‌خواهم ایتالیا مثل یورو 2016 بازی کند. در واقع ادامه دهنده راه کونته در تیم ‌ملی خواهم بود. او در مدت زمان کم توانست تاثیرگذاری بالایی در تیم ‌ملی داشته باشد.

ونتورا که در چند تیم ایتالیایی مربیگری کرده است، افتخار قابل توجهی در کارنامه مربیگری اش ندارد و این باعث انتقادی شده است که منتقدان از او دارند. این مربی در پاسخ به منتقدانش گفت: درست است که من در تیم‌های دیگر مربیگری کردم و قهرمان نشدم ولی مربیگری که در تیم‌هایی که هدایت آنها را برعهده داشتم، اصلا کار آسانی نبوده است. در تیم‌هایم بازیکنان جوانی را پرورش دادم. تمام تلاشم را به کار گرفتم تا تاثیر مثبتی روی این تیم‌ها داشته باشم.

سرمربی جدید تیم ‌ملی فوتبال ایتالیا در پایان سخنان خود اضافه‌ کرد: همه بازیکنان شانس حضور مجدد در تیم ‌ملی ایتالیا را دارند، حتی ماریو بالوتلی یک جایگاه ش را در تیم ‌ملی از دست داده است. البته من با دقت شرایط بازیکنان را بررسی می‌کنم؛ حتی گراتزیانو پله که به لیگ چین رفته است. البته این انتقال ممکن است به قیمت از دست دادن پیراهن تیم ‌ملی فوتبال ایتالیا برای او تمام شود ولی باید تاکید کنم که همه در تیم ‌ملی شانس حضور مجدد را دارند.

402/602

کد خبر: 663644

وب گردی

وب گردی