جزئیات برگزاری آزمون استخدامی هلال احمر

مدیرکل روابط عمومی جمعیت هلال احمر از برگزاری آزمون استخدامی جمعیت هلال احمر در 29 مردادماه جاری خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا، مهندس وحید رحمتی در این باره افزود: طی سال‌های گذشته تعداد زیادی از نیروهای جمعیت هلال احمر بازنشسته شده‌اند. از طرفی ضرورت دارد در هر پایگاه حداقل دو نفر نیروی قراردادی در کنار نیروهای داوطلب حضور داشته باشند. بر همین اساس به دنبال مجوز سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور و همچنین شورای عالی جمعیت هلال احمر، امکان استخدام ٧٥٠ نفر در جمعیت هلال احمر فراهم شد.

او همچنین تاکید کرد: این ٧٥٠ نفر از میان داوطلبان، جوانان و امدادگران جمعیت هلال احمر و از طریق آزمون استخدامی جذب می‌شوند. درصد این نیروها در پایگاه‌ها و شعب جمعیت هلال احمر فعال، بیش از ٨٥ درصد خواهند شد. تعدادی هم در پست‌های تخصصی که هم اکنون از نبود حتی یک نیرو هم در مضیقه هستند مانند حقوقی، روابط عمومی و ... در استان‌ها جذب می‌شوند که البته تعدادشان بسیار اندک است.
به گفته رحمتی، نیروهای ثابت در پایگاه‌ها نقطه قوت پایگاه و دلگرمی نیروهای داوطلب خواهند بود و البته به لحاظ ارتباط اداری (تحویل تجهیزات و امکانات و ...) با جمعیت حضورشان ضروری است. همچنین تعداد پرسنل حاضر در تمامی شعبات جمعیت استان‌ها که کار صف و عملیاتی انجام می‌دهند، باید به چهار نفر برسد. به این ترتیب جذب نیروهای جدید بر اساس نیازی است که سال‌ها احساس می‌شد در حوزه صف وجود دارد و با تلاش‌ها و برنامه‌ریزی‌های انجام شده به زودی اجرایی خواهد شد.

20106

کد خبر: 663652

وب گردی

وب گردی