آیا بابک زنجانی  به تیغ جراحی سپرده می‌شود؟حال و هوای این روزهای متهم نفتی

بابک زنجانی که در هفته گذشته به دلیل بیماری گوارشی دو روز به بیمارستان منتقل شده و دوباره به زندان بازگشته است، بنابر ادعای وکیلش ممکن است تحت عمل جراحی قرار گیرد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل میزان، هفته گذشته بود که رسول کوهپایه زاده وکیل مدافع بابک زنجانی از ابتلای متهم نفتی به یک بیماری گوارشی خبر داد و گفت: موکلم دو بار برای درمان به بیمارستان آتیه مراجعه کرده و یک نصف روز نیز بستری شده و احتمال عمل جراحی وی وجود دارد.


اصغر جهانگیر رئیس سازمان زندان‌ها نیز در گفت‌وگو با خبرگزاری میزان ضمن تایید خبر بیماری متهم نفتی اظهار کرد: بابک زنجانی در هفته گذشته دو روز به بیمارستان منتقل شده و دوباره به زندان بازگشته است.


آخرین وضعیت جسمانی بابک زنجانی را از وکیل وی جویا شدیم که رسول کوهپایه زاده مدعی شد: موکل بنده در هفته جاری دیگر به بیمارستان اعزام نشده است.

او افزود: وقتی موکلم هفته گذشته به بیمارستان مراجعه کردند، آزمایش‌های تشخیصی انجام شده و پزشک معالج تجویز دارو کرده‌اند و آنطور که مطلع هستم پزشک تشخیص داده‌اند که اگر به داروها جواب ندهد بابک زنجانی باید تحت عمل جراحی قرار گیرد.

حال باید دید آنطور که وکیل متهم نفتی عنوان کرده است، بابک زنجانی به تیغ جراحی سپرده می‌شود یا خیر؟

دی ماه سال 93 بود که سخنگوی قوه قضائیه در نشست خبری خود با خبرنگاران از صدور قرار مجرمیت بابک زنجانی خبر داد و گفت: قرار مجرمیت بابک زنجانی 2000 صفحه است و باید هر صفحه مطالعه شود و زمان می‌برد تا تائید شود و پرونده بسیار سنگین و شامل 209 جلد است که با ملزومات آن هر جلد 200 صفحه دارد.

بررسی پرونده بابک زنجانی ادامه داشت تا اینکه 11 مهر ماه سال گذشته جلسات محاکمه بابک زنجانی و دو متهم دیگر پرونده فساد نفتی بر اساس کیفرخواست 237‌ای به صورت علنی و به ریاست قاضی صلواتی آغاز شد و دادگاه در بیست و شش جلسه و با حضور خبرنگاران به اتهامات این سه نفر رسیدگی کرد. (برای مشاهده مشروح 26 جلسه دادگاه بابک زنجانی خبر به اینجا مراجعه کنید)

در نهایت 16 اسفند ماه سال گذشته حکم این پرونده صادر و بابک زنجانی متهم ردیف اول، مهدی شمس متهم ردیف دوم و حمید فلاح هروی متهم ردیف سوم پرونده فساد نفتی به اعدام،رد مال و جزای نقدی معادل یک چهارم پولشویی محکوم شدند.

این حکم 16 فروردین ماه امسال در 318 صفحه به رسول کوهپایه زاده وکیل بابک زنجانی ابلاغ و یادداشت برداری از آن آغاز شد. (برای مشاهده مشروح خبر و تصاویر ابلاغ رای بابک زنجانی به وکیلش به اینجا مراجعه کنید)


در نهایت این پرونده 20 اردیبهشت به دیوان عالی رفت و اکنون در این مرجع قضایی در حال رسیدگی است.

105105

کد خبر: 663696

وب گردی

وب گردی