اختتامیه نمایشگاه عکس "بهشت بقیع"

نمایشگاه بهشت بقیع در مراسمی با حضور شخصیت های فرهنگی ،اجتماعی ، دانشگاهی و مذهبی در خانه فرهنگ کوثر پایان یافت.

به گزارش ایسکانیوز مراسم اختتامیه نمایشگاه بهشت بقیع با سخنرانی وزیرسابق فرهنگ و ارشاد اسلامی ومعاون فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری وتقدیراز ۳ تن از پژوهشگران بقیع درخانه فرهنگ کوثر برگزارشد.

دکترسید محمد حسینی وزیرسابق فرهنگ وارشاد اسلامی درجمع شرکت کنندگان درمراسم اختتامیه با اشاره به اینکه نمایشگاه بهشت بقیع نشان دهنده گوشه ای از ظلم و ستم آل سعود است گفت: اززمانی که آل سعود درعربستان قدرت گرفته اند به اقداماتی عجیب و غریب دست می زنند که نمونه آن تخریب بارگاه ائمه بقیع است .

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران به تخریب آثاراسلامی دربقیع، مکه مکرمه، سوریه و عراق و دیگر کشورها اشاره کرد و گفت: تفکر وهابیت و تکفیری با هیچ کدام از مذاهب اسلامی سازگاری ندارند و چهره اسلام را تخریب می کند.

او گفت: گروهک داعش و تکفیری ها با اقدامات و جنایات خود چهره زشتی را از اسلام ارائه می دهند.

دکترحسینی ازاین تفکروهابیت که نباید بر مزار بزرگان و شخصیت ها قبه و بارگاه وجود داشته باشد انتقاد کرد و با استناد به تاریخ وجود بارگاه برای بزرگان دوران صدراسلام را یادآورشد.

او تاکید کرد: وهابی ها حضورمسلمانان در بارگاه ائمه اطهار را بدعت می دانند در حالیکه ما آنها را مقربان درگاه الهی و داعیان به سوی خدا می دانیم.

معاون فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری دیگر سخنران این مراسم بود که به جنایت آل سعود در تخریب قبورائمه بقیع و بی احترامی به مقدسات اسلامی اشاره کرد وبا ضد اسلامی خواندن تفکر وهابیت گفت: سابقه تاریخی ساخت بقیع به قرن دوم هجری می رسد و وهابیت سعودی بدون توجه به این سابقه تاریخی به بهانه های واهی این قبور مقدس را تخریب کرد.

حجت الاسلام والمسلمین مظلومی این اماکن را جزئی از میراث فرهنگی و دینی جهانی دانست وافزود: امروز دنیا در برابر تخریب آثار تاریخی در سایر مناطق واکنش نشان داده است و ما نیز باید در این خصوص به روشنگری بپردازیم.

در مراسم اختتامیه نمایشگاه بهشت بقیع که در آن اسناد و تصاویر تاریخی از بقیع، قبل از تخریب و بعد از آن، درمعرض دید علاقمندان قرار گرفته بود از ۳تن از پژوهشگران بقیع نیز تقدیر شد.

ازجمله برنامه‌های جانبی این رویداد می‌توان به ایجاد کمپین «ما خواهان بازسازی بقیع هستیم»، «امضای طومار درخواست بازسازی بقیع و ارسال به مجامع بین‌المللی» و «عرضه محصولات فرهنگی و کتب مرتبط با بقیع و اماکن اسلامی» اشاره کرد.

در مراسم اختتامیه نمایشگاه دکتر حسینی و حجت الاسلام و مظلومی با امضای طوماری به کمپین «ما خواهان بازسازی بقیع هستیم» پیوستند.

همچنین درجریان برگزاری این نمایشگاه پژوهشگران، محققان و شخصیت های فرهنگی از آن بازدید کردند.

بر اساس این گزارش حجت الاسلام والمسلمین علیزاده موسوی رییس پژوهشکده حج و زیارت و فاطمیان پور رییس فرهنگسرای شهر تهران دربازدید ازاین نمایشگاه به پویش مردمی «ما خواهان بازسازی بقیع هستیم» پیوسته و با امضای طومار درخواست بازسازی بقیع ، تصریح کردند که این خواست مسلمانان اعم ازشیعه و سنی است و دراین جنایت قبوربسیاری از بزرگان اهل سنت نیز تخریب شده است.

نمایشگاه عکس بهشت بقیع به همت حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت و با مشارکت موسسه فرهنگی هنری مشعر و فرهنگسرای شهر تهران همزمان با فرارسیدن ایام سالگرد تخریب بارگاه ائمه بَقیع علیهم السلام درخانه فرهنگ کوثر برگزار شد.

هشتم شوال 1344 هجری قمری، وهابیون تکفیری دراقدامی هدفمند، حرم وقبه های موجود در قبرستان بقیع راتخریب کردند.

105105

کد خبر: 663777

وب گردی

وب گردی