اپ استور دو برابر بیشتر از گوگل پلی درآمدزایی می کند

علی رغم اینکه اپ استور اپل تقریبا نصف دانلودهای پلی استور گوگل را دارد، اما کوپرتینویی ها دو برابر مبلغی که گوگل به توسعه دهندگان بابت دانلود و پرداخت های درون برنامه ای می دهد را می پردازد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از دیجیاتو، این یعنی در حالت میانگین، عرضه اپلیکیشن روی اپ استور اپل، چهار برابر سودمندتر از ساخت و ارائه اپلیکیشنی روی دستگاه های اندرویدی است.

دلایل خاصی برای این مسئله وجود دارد. اندروید معمولا بازار پایین رده را پوشش کامل می دهد، جایی که کارت های اعتباری به سختی گیر می آیند (مثل کشور خودمان) و در نتیجه خرید مستقیم بسیار دشوار است و سهم اندرویدی ها را از خرید پایین می آورد.

در محدوده قیمت 250 تا 300 دلار، تلفن های همراه اندرویدی، 25 الی 50 درصد از آیفون ها ارزان تر هستند. علت اصلی این عنوان شده که بسیاری از خریداران تلفن های اندرویدی، دسترسی به خرید اپلیکیشن ها ندارند.

سال ها پیش، اپلیکیشن هایی مثل اینستاگرام و فلیپ بورد در ابتدا روی iOS عرضه می شدند و سپس به گوگل پلی استور می آمدند و به نوعی این اتفاق هنوز هم رخ می دهد.

ماه گذشته بود که اپل در WWDC اعلام کرد از ابتدای شروع به کار اپ استور تاکنون به توسعه دهندگان 50 میلیارد دلار پرداخت کرده. 25 میلیارد دلار ابتدایی را طی 6.5 سال و 25 میلیارد دوم فقط طی 1.5 سال پرداخت شده بود که این نشان از رشد خریداران دارد.

20101

کد خبر: 663861

وب گردی

وب گردی