باهنر: برخی از لیست امید بالا آمدند اما در مجلس به آن رای ندادند

دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت: اگر از نردبان حزبی بالا می رویم باید به آن تعهد داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز محمدرضا باهنر دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری در همایش احزاب و انتظارات از مجلس دهم که صبح امروز پنچ شنبه( 31 تیر ماه) در وزارت کشور در حال برگزاری است با اشاره به انتخاتات مجلس بیان کرد: تفاوت های زیادی مجلس دهم با انتخابات های گذشته داشت و آن این بود که همه فعالان سیاسی کشور به این باور رسیدند که اگر مطالبه هایی دارند باید به پای صندوق رای بیایند.

او با بیان این که فعالان سیاسی در کشور این گونه عادت کرده اند که از منافع حزب بهره مند شده و هزینه های آن را پرداخت نکنند ادامه داد: تا زمانی که در جایگاهی رسیدند اظهار دارند که چرا تشکیلات و چه حزبی؟ و ما خودمان توانسته ایم به این جایگاه برسیم.

باهنر افزود: برخی از لیست امید بالا آمدند اما در مجلس به این لیست رای ندادند و برعکس این موضوع نیز وجود داشت یعنی آنهایی که به نام اصولگرایی و با لیست اصولگرایی وارد شدند در مجلس اعلام استقلال کردند و این که گفته می شود که من مستقلم و عضو هیچ حزب و گروهی نیستم مانند این است که گفته شود من هیچ طایفه، گروه، خانواده و محل تحصیلی ندارم.

دبیرکل جبهه پیروان خط امام بیان کرد: استقلال احزاب در کشور ما ممدوح است درحالی که مقبولترین روش کار سیاسی است بنابراین اگر یک آقایی حدود 20 میلیون رای آورده است تصور می کند که به اندازه این تعداد بزرگ شده است و او محبوب است و مردم به اتو رای داده اند اما معلوم نیست که به اندازه 20 میلیونم نفر بفهمد بنابرین باید یک تشکیلات و مراکز مطالعاتی وجود داشته باشد.

باهنر با اشاره به تعدد احزاب و تشکیلات سیاسی گفت: بیش از 400 حزب از وزارت کشور مجوز گرفته است که از این تعداد 350 حزب تنها روی کاغذ است و بقیه هم در زمان غیر از انتخابات در خواب زمستانی بوده و در کشور تنها 5 یا 6 حزب داریم که در طول سال فعال هستند و همایش و دفتر و روزنامه و نشریه دارند.

او در ادامه بیان کرد: ما ناچار به داشتن چند حزب فراگیر منظم چارچوب دار و پاسخگو در کشور هستیم و اگر به این سمت حرکت نکنیم نسبت به آینده نظام مردم سالاری خوف دارم که به بحران و بن بست روبرو شود مگر این که کار حزبی را باور کنیم.

باهنر تاکید کرد: اگر از نردبان حزبی بالا می رویم باید به آن تعهد داشته باشیم و آن هم یک شرط دارد این که آن حزب در چارچوب های اصلی نظام که توسط مقام معظم رهبری طبق بند 110 قانون اساسی تعیین می شود فعالیت کند.

201/203

کد خبر: 663864

وب گردی

وب گردی