منتظر المهدی:پلیس باید در همه تجمع‌ها مداخله کند

سخنگوی نیروی انتظامی گفت: به دلیل وجود تجمع در کنسرت‌ها، لاجرم پلیس باید در آن مداخله کند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از باشگاه خبرنگاران سردار منتظر المهدی در مورد اظهار نظر وزارت ارشاد که نیروی انتظامی نباید در کنسرت‌ها دخالت کند، گفت: ورود در عرصه محتوای کنسرت‌ها مربوط به وظایف نیروی انتظامی نبوده و تایید مضامین آن بر عهده وزارت ارشاد است.

او گفت: اما وقتی بحث جمع به میدان می‌آید، لاجرم پلیس باید در همه ی تجمع‌ها مداخله کند، چرا که مسئولیت نظم و امنیت مردم بر عهده نیروی انتظامی است و اگر در این بین اتفاقی بیافتد چه کسی باید پاسخگو باشد؟ مطمئنا پلیس باید جواب دهد.

سخنگوی نیروی انتظامی ادامه داد: به همین جهت حفاظت از آن چه که در حوزه امنیت از ابعاد مختلف جانی، مالی، ناموسی و اخلاقی که همگی در ظرفی به نام امنیت اجتماعی جای گرفته‌اند بر عهده نیروی انتظامی است و امیدواریم با کمک مردم این مهم را به انجام برسانیم.

سردار منتظر المهدی درباره سوال خبرنگار ما مبنی بر اظهاراتی که ناجا باعث محدودیت کارهای کنسرت‌ها می‌شود گفت: واقعا اینطور نیست و باید مصداق بیاورند، شما اگر از هنرمندان و تمام کسانی که با ما ارتباط دارند پرس و جو کنید در خواهید یافت که چنین چیزی نبوده و هرگز نخواهد بود.

او ادامه داد: در بسیاری از موارد که ماموران ما در صدور مجوز مسئولیت دارند با تلاش خود به صدور سریعتر مجوزها اقدام کرده و خودمان نیز از اجرای مراسم آنها مراقبت کرده‌ایم.

سخنگوی نیروی انتظامی گفت: توصیه‌هایی که به دوستان ارائه می‌دهیم، برای آنها و به نفعشان بوده و امیدواریم این فکر و فهم در جامعه ساری و جاری شود.

سردار منتظر المهدی تصریح کرد: در یک جمله انجام و فرجام ماموریت پلیس بر مدار قانون است و هر کنش و هر اقدامی که پلیس انجام می‌دهد در همین راستا خواهد بود و اساسا هیچ اصرار و پا فشاری بر اقدامات فراتر از قانون نداشته و نخواهیم داشت.

او با بیان اینکه آن چیزی که امروز وظیفه ما است به نحو احسن انجام خواهیم داد، تصریح کرد: فعلا هیچ تغییری در زمینه کنسرت‌ها پیدا نشده و آنچه حائز اهمیت است، درک این مساله می‌باشد که واقعا چه تعداد کنسرت در طی این سال‌ها توسط نیروی انتظامی کنسل و جلوگیری شده، که مطمئنا به عددهایی دست نخواهیم یافت.

سخنگویی نیروی انتظامی با اشاره به اینکه تمام اقدامات پلیس در راستای تسریع و تسهیل برای قشر هنرمندان است، گفت: امروزه بیشترین ارتباطات پلیس با مردم و مخصوصا قشر هنرمندان است،به طوریکه یک موسسه برای ارتقاء ارتباط با عزیزان عرصه فرهنگ و هنر و رسانه تشکیل داده‌ایم.

سردار منتظر المهدی با بیان اینکه کارنامه نیروی انتظامی در این حوزه کاملا مشخص است، گفت: به نظرم می رسد باید در نوع ادبیات و بیان کمی مراقبت کنیم تا خدایی نکرده مشکلی پیش نیاید.

او در پایان گفت: ما همچون گذشته در خدمت همه هنرمندان هستیم و به نظرم خود آنها باید بخواهند که پلیس ورود پیدا کند.

105105

کد خبر: 663877

وب گردی

وب گردی